Голова Синодального інформаційного відділу Володимир Легойда на IV Петербурзькому Міжнародному Юридичному Форумі зазначив, що в православній традиції законом завжди відводилося частково другорядне значення, а на першому місці стояла «благодать». Про це повідомляє Синодальний інформаційний відділ Московського Патріархату.
Зокрема, Володимир Легойда зазначив, що в допетровский час на Русі священні тексти сприймалися як норми прямої дії для повсякденного керівництва.
«В цьому не було зневаги до закону або протиставлення «благодаті» закону, хоча тим самим підкреслювалася певна вторинність закону по відношенню до «благодаті», - сказав голова СІНФО.
«Якщо німця, руського та американця запитати «за законом тебе судити чи по совісті?», то німець відповість «за законом», російський «по совісті», а американець взагалі не зрозуміє питання», - зазначив Легойда.
Також Володимир Легойда зазначив, що в цій «вторинності» закону можна вбачати витоки правового нігілізму.
«Деякі пов'язують правовий нігілізм з нею безпосередньо, але це невірно, хоча непрямий зв'язок і присутній. При цьому вторинність закону врівноважується розумінням благодаті як ідеалу», - заявив представник Церкви.
«Аж ніяк не релігія стала джерелом виникнення правового нігілізму, а, навпаки, відрив права від релігійних норм», - вважає Легойда.
На закінчення Легойда зазначив, що Церква може допомогти у підвищенні правової культури, подоланні правового нігілізму і звернув увагу учасників Форуму на прийняті Руською Православною Церквою документів, які виражають її ставлення до теорії та практики прав людини, привівши в приклад затверджені у 2008 році «Основи учення Руської Православної Церкви про гідність, свободу і права людини».