Українська Православна Церква відкрила всеукраїнську телефонну лінію духовної підтримки громадян «Надія» - про це було оголошено 16 червня, на прес-конференції в Києво-Печерській лаврі.
Кол-центр працює щоденно з 12.00 до 22.00. Дзвінки за номером підтримки (0800 50 26 86) безкоштовні для мешканців України.
За словами координатора проекту протоієрея Владилава Діханова, телефонну лінію започаткували на прохання українців.
— Стресова ситуація в країні накладає на людей свій відбиток. Тому їм так важливо бачити підтримку духівників і таким чином зберегти мир в своїх душах», — каже отець Владислав.
За перші дві години роботи священики отримали десять звернень кол-центру. Дев’ять з них – від чоловіків. Це не збіг обставин. Адже проект, насамперед, розрахований на людей, котрі не можуть піти до храму, перебувають у зоні бойових дій.
Як розповів отець Владислав, першим на лінію духовної підтримки дозвонився Тарас із Харкова. Він питань не задавав, лише попросив батюшку молитися за мир в Україні та подякував.
На запитання людей відповідатимуть десять київських священиків. Усі — з вищою богословською освітою, мають досвід спілкування з людьми.
— Коло питань, на котрі відповідають отці, – широке, але ми не даємо лікарських чи політичних порад. Також не інформуємо про те, як дістатися до того чи іншого храму, тобто не виконуємо функцію довідки, — розповів учасник проекту «Надія» протоієрей Віктор Іващук.
Розширяти штат кол-центру поки не планується, але, можливо, згодом до проекту долучаться професійні психологи.
Лінія підпримки «Надія» не схожа на традиційний кол-центр зі стаціонарними телефонами та комп’ютерами. Адже священики не сидять на місці, кожен із них служить у храмі та має низку послухів. Тому всі дзвінки надходять на мобільні телефони. Вільний оператор миттєво відгукується. Якщо ж лінія зайнята – не поспішайте класти слухавку, залишайтесь на зв’язку – вас обов’язково з’єднають. Максимальна тривалість розмови – 30 хвилин.
Для УПЦ такий досвід — не новий. Кілька років тому в Дніпропетровській епархії діяв подібний кол-центр. Тоді його роботу також забезпечувало 10 священиків.
Як довго діятиме духовна телефонна підтримка – невідомо. Але в УПЦ хочуть зробити її безтерміновим проектом, оскільки переконані: така лінія потрібна в будь-який час.
ФОТО священика Максима Брусники.