Та комерціалізація Різдва
«Церкву не може не обурювати перетворення свята Різдва Христового лише на привід для комерції, – відзначив речник Київської Патріархії архієпископ Євстратій (Зоря) у відповідь на прохання дати оцінку використанню релігійної символіки на алкогольних напоях. – Також нас завжди обурювало використання релігійної символіки на продукції, ніяк не пов’язаній з Церквою, зокрема на алкогольній.
Ще можна зрозуміти, коли зображають храм на етикетці вина «Кагор», що використовується у церквах під час Таїнства Євхаристії. Але коли храми, хрести, ікони зображають на етикетках інших марок вин, а тим більше для реклами пива чи горілки – це цілком неприйнятно.
Окремо слід сказати про використання церковних назв для реклами алкоголю. «Шепіт монаха», «Сльоза монашки» – чого тільки не придумують, щоби викликати довіру до своєї продукції, адже знають, що в нашому суспільстві люди довіряють найбільше Церкві».
Владика підкреслив: «В цьому контексті не може не обурювати сполучення відразу двох негативних тенденцій – комерціалізації свята Різдва Христового та використання довіри до Церкви з метою просування на ринку алкоголю».
«Наша Церква підтримає законодавчу ініціативу новообраного народного депутата Ганни Герман про заборону використання релігійної символіки у назвах алкогольних напоїв. Сподіваємося, що такий законопроект підтримає і Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій» – зазначив архієпископ Євстратій.
До прийняття ж такого закону речник Київської Патріархії вважає цілком виправданим громадський протест – як через ЗМІ, так і шляхом відмови від купівлі подібної продукції.
Прес-центр Київської Патріархії
Як повідомляв УНІАН, колишній радник Президента України Герман заявила, що у новому складі Верховної Ради України, до якої її обрано, ініціюватиме законопроект про заборону використання релігійної символіки у назвах алкогольних напоїв.