У Храмі Христа Спасителя
Його Святості співслужили: митрополит Волоколамський Іларіон; архієпископ Істринський Арсеній; єпископи РПЦ; столичне духовенство.
Після євхаристичного канону Предстоятель Руської Православної Церкви звершив чин освячення мира. Перед початком чинопослідування Святіший Владика виголосив коротке слово.
Під час співу тропаря П`ятидесятниці Предстоятель благословив кожну посудину з новоосвяченим миром, вливши в неї стародавнє миро з алавастра — спеціальної посудини для зберігання святого мира. Потім Святіший Патріарх Кирил за традицією заповнив алавастр новоосвяченим миром, що символізує безперервне спадкоємство благодаті, яка зберігається в Церкві від апостолів до наших днів, і опечатав алавастр особливою печаткою. Також було закрито й запечатано посудини з новим миром, яке потім буде передаватися в усі єпархії Московського Патріархату.
Після закінчення Літургії Предстоятель Руської Церкви звершив чин омовіння ніг — за образом Христа, що умив ноги Своїм учням за Тайною вечерею (див. Ін. 13:1-17), Святіший Патріарх омив у храмі ноги 12 священнослужителям, що сиділи, на знак глибокого смирення й служіння народу Божому.
Після заамвонної молитви Святіший Патріарх Кирил вийшов з вівтаря на кафедру, куди потім спустилися 12 священиків, що сіли на приготовлені лави. Під час читання архідияконом Євангельського оповідання Предстоятель зняв із себе знаки архієрейського достоїнства: омофор, панагії і саккос, після чого підперезався лентієм (довгим білим рушником) і по черзі умив ноги одинадцяти священикам. Дванадцятий священнослужитель, що за чином символізує апостола Петра, спочатку відмовляється від омовіння, але потім, після євангельських слів «Аще не умыю тебе, не имаши части со Мною», просить омити не тільки його ноги, а й руки та голову, після чого проголошується відповідь Спасителя: «Измовенный не требует, токмо нозе умыти».
Після омовіння ніг останнього священика Предстоятель одягнувся в зняті раніше облачення, зійшов на амвон і звернувся до народу з Первосвятительським словом.
***
Освячення мира — одне зі священнодійств Православної Церкви. Цей чин за традицією звершується тільки Предстоятелем Помісної Церкви, причому не щороку, а в міру витрачання мира, освяченого в попередні роки.
Попереднє приготування речовин для мироваріння починається на Хрестопоклонній седмиці Великого посту. Урочистий чин варіння мира для Руської Церкви звершується на Страсній седмиці в Малому соборі Донського монастиря (до 1917 року для цієї мети використовувалася Хрестова (Мироварна) палата колишнього Патріаршого палацу в Московському Кремлі).
У Великий понеділок Патріарх у співслужінні кліриків покладає початок мироварінню. Протягом трьох днів безперервно читається Євангеліє. Освячення мира відбувається за Патріаршою Божественною літургією у Великий четвер.
Освячене миро з благословення Святішого Патріарха розподіляється в єпархії Руської Православної Церкви та використовується при звершенні Таїнства Миропомазання, а також при освяченні храмів.