Православні сьогодні святкують Собор Архістратига Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних.
Святкування Собору Архістратига Божого Михаїла встановлено на початку IV століття на Помісному Лаодикійському Соборі, що відбувся за кілька років до Першого Вселенського Собору.
Лаодикійський Собор 35-м правилом засудив і відкинув єретичне поклоніння ангелам як творцям і правителям світу і затвердив православне їх шанування.
Чини Ангельські поділяються на три ієрархії - вищу, середню і нижчу. До вищої ієрархії входять: Серафими, Херувими і Престоли. Ближче всіх до Пресвятої Трійці предстоять шестикрилі Серафими (Палючі, Вогненні). Вони полум`яніють любов`ю до Бога та інших спонукають до неї.
Після Серафимів Господу предстоять Херувими. Їх ім`я означає: вилив премудрості, просвітництво, оскільки через них, сяє світло Богопізнання і розуміння таємниць Божих.
За Херувимами - предстоять богоносні за благодаттю, даною їм для служіння, Престоли, що таємничо і незбагненно несуть Бога. Вони слугують правосуддю Божому.
Середню ангельську ієрархію становлять три чини: Панування, Сили і Влади.
Панування володарюють над подальшими чинами ангелів. Вони наставляють поставлених від Бога земних володарів мудрому керівництву. Панування вчать володіти почуттями, приборкувати гріховні жадання, приборкувати плоть духу, панувати над своєю волею, перемагати спокуси.
Сили виконують волю Божу. Вони творять чудеса і посилають благодать чудотворіння та прозорливості угодникам Божим. Сили допомагають людям у несенні послуху, зміцнюють у терпінні, дарують духовну міць і мужність.
Влади мають владу приборкувати силу диявола. Вони відображають від людей бісівські спокуси, стверджують подвижників, оберігають їх, допомагають людям у боротьбі зі злими помислами.
До нижчої ієрархії належать три чини: Начала, Архангели і Ангели.
Начала правлять над нижчими ангелами, спрямовуючи їх до виконання Божественних повелінь. Їм доручено управляти всесвітом, охороняти країни, народи, племена. Начала наставляють людей віддавати кожному честь, належну його званню. Вчать керівників виконувати посадові обов`язки не заради особистої слави і вигод, а заради честі Божої і користі ближніх.
Архангели сповіщають про велике і преславне, відкривають таємниці віри, пророцтва та розуміння волі Божої, зміцнюють в людях святу віру, просвіщаючи їх розум світлом Святого Євангелія.
Ангели найбільш близькі до людей. Вони сповіщають наміри Божі, наставляють людей до доброчесного й святого життя. Вони зберігають віруючих, утримують від падінь, підіймали занепалих, ніколи не залишають нас і завжди готові допомогти, якщо ми побажаємо.
Всі чини Небесних Сил носять спільну назву Ангелів - за суттю свого служіння. Господь відкриває Свою волю вищим Ангелам, а вони, в свою чергу, просвіщають інших.
Над усіма дев`ятьма чинами поставлений Господом святий Архістратиг Михаїл (в перекладі з єврейської - "хто як Бог») - вірний служитель Божий, , бо він скинув з Неба денницю, що запишався, разом з іншими духами через їхнє падіння.
За Церковними переказами, відображеними у службі Архістратигу Михаїлу, він брав участь у багатьох старозавітних подіях. Архістратиг Михаїл захищав Ізраїль у всіх лихах.
З давніх часів прославлений своїми чудесами Архангел Михаїл на Русі. У Волоколамському Патерику наводиться розповідь преподобного Пафнутія Боровського зі слів татарських баскаків про чудесний порятунок Новгорода Великого.
Опіка над містами руськими Пресвятої Цариці Небесної завжди здійснювалася Її явленнями з Воїнством Небесним, під проводом Архістратига. Архістратигу присвячено безліч монастирів, соборних, палацових і посадських храмів.
Зі Священного Писання і Священних Переказів відомі також Архангели: Гавриїл - фортеця (сила) Божа, провісник і служитель Божественної всемогутності; Рафаїл - лікування Боже, цілитель людських недуг; Уриїл - вогонь або світло Боже, просвітитель; Селафіїл - молитвеник Божий, що спонукає до молитви; Ієгудил – той що славить Бога, зміцнює натруджених для слави Господньої і клопоче про відплату їм за подвиги; Варахіїл – надавач благословення Божого на добрі справи, що просить людям милості Божої; Ієремиїл - піднесення до Бога.