«За відсутності появи або загострення важких захворювань і травм, участь у Таїнстві більше одного разу на рік свідчить про неправильне його розуміння», – постановив Священний Синод Руської Православної Церкви, затвердивши 26 грудня цього року «Последование Святаго Елеа, совершаемого поскору».

Чин слід використовувати «в тих випадках, коли Таїнство Єлеопомазання необхідно вчинити над хворими людьми, що перебувають на стаціонарному лікуванні», – зазначено в журналі Священного Синоду № 130.

Священний Синод підкреслив, що пастирям необхідно роз`яснювати значення цього Таїнства людям, що беруть у ньому участь. У даний час у Православній Церкві широко розповсюджене вчинення загального Єлеопомазання над багатьма людьми, що молилися, у тому числі здоровими, тоді як «відповідно до Требника, чин Єлеопомазання здійснюється над єдиною людиною, яка перебуває в тілесній хвороби або немочі».

«Практика здійснення загального Єлеопомазання – з одноразовим помазанням замість семиразового – була широко розповсюджена на Русі до середини XVII століття. Правом здійснювати загальне Єлеопомазання володіли тільки архієреї та ігумени найважливіших монастирів. Після XVII століття загальне Єлеопомазання стало особливістю богослужіння найбільших соборів – наприклад, Успенського собору Московського Кремля, – де це священнодійство аж до 1917 року відбувалося раз на рік, у Великий четвер. У другій половині XX століття в Руській Православній Церкві поширився новий звичай здійснення загального Єлеопомазання не тільки на Страсну седмицю, але і на інших седмиці Великого посту, причому загальне Єлеопомазання стало відбуватися не з одним, а з сімома помазання», – пояснює Священний Синод.

Враховуючи цей історичний контекст, члени Синоду благословили «вчинення загального Єлеопомазання з прочитанням всіх покладених по чину апостолів, Євангелій і молитов без супроводу їх помазаннями, але зі вчиненням кожним з ієреїв, що беруть участь у чині, одноразового помазання тих, що молилися, в кінці послідування». При цьому приймати загальне Єлеопомазання можна не більше одного разу на рік.

«Последование Святаго Елеа, совершаемого поскору» створено комісією Міжсоборної присутності з питань богослужіння і церковного мистецтва на виконання постанови Єпархіальних зборів міста Москви, що відбулися 23 грудня 2011 в Храмі Христа Спасителя.

Православ`я.RU
 

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram