У Синодальному інформаційному відділі 24 січня в рамках XX Міжнародних Різдвяних освітніх читань відбувся круглий стіл «Соціальні ініціативи Церкви в дзеркалі ЗМІ».
Захід очолили голова Синодального відділу церковної благодійності та соціального служіння єпископ Смоленський і Вяземський Пантелеімон та голова Синодального інформаційного відділу Володимир Легойда. У круглому столі взяли участь експерти у сфері благодійності, журналісти, представники єпархій.
«Відображення в ЗМІ соціального служіння Церкви може бути прекрасним прикладом проповіді християнства для людей, далеких від Церкви, - заявив в ході зібрання єпископ Пантелеімон. - Ми повинні розуміти, що образ людини, що творить милостиню - це образ Христа».
За його словами, ЗМІ часто звинувачують церковних людей у відсутності дискусій. «Сфера соціального служіння - це та тема, де можна сперечатися. Є різні думки, як опікуватися бездомними, як боротися з алкоголізмом, як реабілітувати дітей-інвалідів, як виховувати дітей-сиріт. Це тема дуже важлива і дуже цікава», - вважає владика.
Архіпастир наголосив на важливості ЗМІ як у справі залучення нових добровольців, так і при вибудовуванні системної допомоги нужденним завдяки збору коштів на соціальні проекти. Він послався на європейський досвід організації благодійних кампаній і висловив кілька ідей про те, як ЗМІ можуть допомогти вивести благодійність в Росії на вищий рівень. «В Австрії є таке починання під назвою" Світло у темряві ". Незадовго до Різдва вони починають збирати гроші на який-небудь соціальний проект, наприклад на дитячий будинок, і збирають величезні кошти. Всі ЗМІ про це пишуть, найважливіші моменти показують по телебаченню. Наші телеканали поки не готові до цього», - розповів владика Пантелеімон і нагадав про діючу в Москві програму «Суспільство "Друзів милосердя"», в рамках якої будь-хто бажаючий щомісяця жертвує як мінімум один відсоток своїх доходів на підтримку 17-ти соціальних проектів служби «Милосердя». Завдяки таким пожертвам щомісяця службі «Милосердя» вдається зібрати більше двох мільйонів рублів, а число учасників програми вже сягнула двох тисяч чоловік. Реалізація даного проекту стала можливою багато в чому завдяки роботі зі ЗМІ, підкреслив глава Синодального відділу благодійності.
«Мені здається, що цей проект можна розвинути набагато ширше, якщо всі церковні ЗМІ разом будуть про це писати. Якщо одноразово організувати таку акцію, то це буде приблизно відповідати виступу на Першому каналі», - додав він. «У нас 90 дитячих будинків, притулків для бездомних, служби адаптації для алкоголіків і наркоманів. Якщо б розгорнути ширше цю програму, ми разом могли б допомогти людям дізнатися про це і приєднатися до руху», - сказав владика Пантелеімон.
На думку голови Синодального інформаційного відділу В.Легойди, у справі розвитку церковної благодійності необхідно послуговуватися, в тому числі і соціальними мережами, які останнім часом набувають дедалі більшої значущості.
Залучення ЗМІ (у тому числі соціальних мереж) до висвітлення теми благодійності – складне завдання, яке заледве реалізується в даний час, зазначив головний редактор журналу «Філантроп» М.Масальцев. Якщо на разову допомогу, особливо хворим дітям, фінансові кошти вдається зібрати досить швидко, то на системну роботу з сиротами люди жертвують вже набагато менше. Для вирішення цього завдання, на думку М.Масальцева, необхідно знайти цікаву історію, яка ілюструє цю проблему. При цьому він підкреслив, що в останні роки ставлення світських організацій до Церкви помітно поліпшилося і сьогодні Церква має більші, ніж світські інститути, можливості у справі популяризації ідеї благодійності через ЗМІ.
За матеріалами прес-служби Синодального інформаційного відділу та Диаконии.ru