Митрополит Антоній розповів про духовне значення свята Хрещення Господнього і про те, як поводитися зі святою водою

Православні християни 19 січня святкують Хрещення Господнє - одне з головних християнських свят, що завершує Різдвяні святки.

Як повідомляє Центр інформації Української Православної Церкви, нагадуючи історію свята Богоявлення, керуючий справами УПЦ митрополит Антоній (Паканич) зазначив, що з цього моменту Господь відкрився світові як Месія і почав свій шлях до Хресних страждань.

Митрополит Антоній розповів про духовне значення свята Хрещення Господнього і про те, як поводитися зі святою водою

«За Євангелієм від Луки, у 15-й рік правління Тиверія кесаря, на проповідь вийшов Іоанн Предтеча, який довгий час перебував у пустелі. До нього на Йордан прийшло багато людей, бажаючи отримати хрещення. Він скромно оцінив свою місію, і говорив, що прийшов лише підготувати шлях Месії. Він говорив, що лише слуга Того, Хто має прийти. Він хрестить водою, а Той, Хто прийде, хреститиме Духом святим і вогнем. Щоб прийняти Месію, він закликав покаятися, «бо наблизилось Царство Небесне» (Мф.3:2). Коли Христос прийшов Іоанн Хреститель сказав, що не гідний торкнутися голови Свого Царя і Бога. На що Господь відповів, що «так годиться нам виповнити усю правду». Коли Іісус Христос увійшов у води Йордану, Іоанн Хреститель побачив голуба – символ сходження Духа Божого. І чули голос з неба: «Цей є Син Мій улюблений, в Якому Моє благовоління». (Мф. 3, 13-17). В Йордані була явлена таємниця Триіпостасного Божества: Іісус Христос у водах Йорданських, Дух Божий у вигляді голуба, а Бог-Отець – явлений голосом з неба», - розповів митрополит Антоній.

Відео дня

Керуючий справами УПЦ зазначив, що освячена вода – це велика святиня, до якої потрібно ставитися відповідно.

«Агіасма - це велика святиня, яка дається людині для можливості рятуватися духовно і фізично. Традиційно після богослужіння цю воду несуть додому. Освячуючи своє житло, співають тропар і кондак Хрещенню Господньому. У день свята освячену воду можна пити весь день. Надалі ця вода вживається вранці натщесерце, а також під час хвороб і при іншій необхідності. Традиційно вода зберігається до дня свята Хрещення у наступному році», - розповів владика Антоній.

За його словами, у біблійній космогонії вода посідає особливе місце.

«У розповіді про створення світу, у п'ятий день Господь наказав воді створити живу душу. Це означає, що вода пов'язана з життям, вона виробляє, дає життя. Разом з тим вода – стихія, що здатна життя поглинути. Ми пам'ятаємо, що Господь Творець використовує саме воду під час Всесвітнього потопу, щоб занурити у неї все людське беззаконня. Вода також може містити злісну силу. Якщо уважно слухати чинопослідування великого освячення води, ми почуємо, що Христос переміг голови зміїв у воді. Христос, входячи у Йордан, освячує і відновлює первозданну стихію. Спаситель своїм хрещенням поклав початок таїнства Хрещення. Цікава також дивовижна слов'янська мова в чинопослідуванні освячення води: «вода, скачущая в жизнь вечную». Вода ніби в стрибку. І людині, яка вживає цю воду, дається можливість «стрибнути у життя вічне», - пояснив митрополит Антоній.

Як повідомляв Центр інформації УПЦ, у день Хрещення Господнього, 19 січня, Предстоятель Української Православної Церкви Блаженніший Митрополит Онуфрій освятить води Дніпра в Оболонському районі Києва, біля Свято-Покровського собору (вул. Прирічна, 5А). Урочисте освячення вод Дніпра почнеться близько 12.00, після чого кияни почнуть омивання у хрещенській купелі.