Понад 13 тисяч голосів за петицію про передачу Києво-Печерської лаври в УПЦ Київського патріархату були зібрані за допомогою email маркетингу та омани.
Зокрема, використані у розсилці електронні адреси попередньо були зареєстровані на сайті Київської міської ради як ті, з яких начебто кияни проголосували за цю петицію, повідомляє Центр інформації Української Православної Церкви, посилаючись на заяву Інформаціного відділу УПЦ.
"Про це повідомляють чисельні користувачі мережі Інтернет, яким на електронну пошту приходила розсилка з проханням підтвердити підписання згаданої петиції. Коли ж користувачі відкривали посилання з метою дізнатися його зміст, або відмовитися від підписання – автоматично отримували наступне повідомлення про те, що їх голос зараховано на підтримку петиції. При цьому не відбувалося ніякої реєстрації підписантів - достатньо було натиснути на активне посилання у отриманому листі", - йдеться в заяві.
Такий метод збору підпісів в Інформаціному відділі УПЦ вважають комп'ютерною підтасовкою, а саму петицію -"спланованою провокацією з незаконним використанням бази даних користувачів інтернету, котрі потрапили в розсилку вже попередньо зареєстрованих сторінок для підписання петиції".
При цьому в Інформаціному відділі УПЦ звертають увагу на те, що у розсилці були використані електронні адреси не лише мешканців Києва чи України, але й іноземні, зокрема - Канади, про що свідчить скан одного з листів з розсилки, який є у розпорядженні відділу.
"Ця махінація планувалася для створення чергової інформаційної спекуляції про те, що суспільство начебто не підтримує Українську Православну Церкву, через що і було зібрано тисячі підписів за рекордно короткий термін", - вважають у Інформаціному відділі УПЦ.
За матеріалами Інформаціного відділу УПЦ