У вівторок першої седмиці Великого посту намісник Києво-Печерської лаври митрополит Вишгородський і Чорнобильський Павел у храмі преподобних Антонія і Феодосія прочитав другу частину покаянного канону прп. Андрія Критського.
Митрополит Павел звернувся до вірян із архіпастирським словом.
Владика Павел звернув увагу на те, що Церква зосереджує розум і серце своїх чад на покаянний характер пісень. Було помічено, що далеким від віри не зрозуміло, чому віруючі постійно просять помилування у зверненні: «Помилуй мя, Боже, помилуй мя» і «Господи, помилуй». Владика пояснив, що здавалося б, це сумні слова, але за внутрішнім змістом важливіше їх немає нічого.
Митрополит зауважив, що незважаючи на те, що канон був написаний в VII столітті по Різдві Христовому, він актуальний і зараз. Людині, приреченій на важкі випробування, тільки й залишається, як волати: «Помилуй мя, Боже, помилуй мя».
Високопреосвященний намісник нагадав, що кожна людина може почути у Великому каноні про життя всього людства і своє особисте, починаючи з дитинства. Це пов'язано з тим, що гріх і його наслідки завжди супроводжують людей на землі. Перший ще неусвідомлений крик доноситься до Неба від немовляти, який тільки прийшов у світ, де його з народження вже чекають труднощі і випробування. Надалі молитва про помилування доноситься вже з вуст батьків, які переживають за дитину, яка не хоче слухатися їх. Після Хрещення підростаючі діти можуть відійти від Церкви, чим знову заподіюють біль рідним. Але материнська молитва «Господи, помилуй» і тоді не перестає покривати дітей.
Коли ж людина стає дорослою, до неї вже від власних дітей повертається невдячність і непослух, який «карає людину». Після усвідомлення своїх помилок приходить розуміння, що остання надія для нього - волати: «Помилуй мя, Боже, помилуй мя». Приходить час, коли відходять друзі, стає менше знайомих, відмовляються від лікування лікарі, але залишаються найближчі та рідні, серед яких - священик, який несе на собі образ Христа, Який чекає від нас покаяння. Щоб взяти душу людську, очистити її від гріхів і помилувати.
Коли душа постане перед Богом, їй не буде чим виправдатися. Тому Владика закликав так молитися, щоб Господь почув нашу молитву «Помилуй мя, Боже, помилуй мя» тут на землі, щоб була послана благодать і сила пронести свій життєвий хрест і бути гідними спадкоємцями Царства Небесного.
За інформацією сайту Києво-Печерської лаври