7 причин не приймати законопроект з ідеєю про надання УПЦ особливого статусу - Головне науково-експертне управління ВР

Інститут релігійної свободи нагадав, що Головне науково-експертне управління Верховної Ради розкритикувало законопроект № 4511 та закликало парламентарів його відхилити з наступних причин:

1. Пропозиція законопроекту щодо надання “особливого статусу” з боку держави для одних релігійних організацій на відміну від інших, а також укладення з ними особливих договорів, може розцінюватись,  як втручання держави у діяльність церкви, що порушує принцип рівності усіх конфесій та свідчить про дискримінацію.

2. Кримінальним законодавством вже передбачена відповідальність за посягання на територіальну цілісність і недоторканність України, тому не зрозуміло у чому полягає необхідність укладати договір, який містить вищезазначені зобов`язання.

3. Абсолютно нереальним виглядає запропонований тримісячний термін подання такими релігійними організаціями необхідних документів для укладання відповідного договору (угоди), адже у разі запровадження такого припису біля 12,5 тис. релігійних організацій не зможуть вчасно виконати ці вимоги через неспроможність Мінкультури обробити таку кількість документів.

4. Законопроект не окреслює коло питань, які мають бути з’ясовані в результаті експертної оцінки під час реєстрації/перереєстрації релігійних організацій, та хто саме може виступати у ролі “незалежних спеціалістів”.

5. Вимога щодо погодження із Мінкультури всі призначення центрального та регіонального керівництва релігійних організацій порушує конституційний принцип невтручання та відокремленості держави від церкви, а також порушує право на свободу світогляду та віросповідання, закріплений у статті 35 Конституції України.

6. Закон України «Про свободу совісті та релігійні організації» (ч.4 статті 24) вже передбачає обов’язок погодження релігійної діяльності іноземців для усіх релігійних організацій України, на запрошення яких прибувають такі релігійні діячі.

7. За змістом проекту не зрозуміло, що автори вкладають у поняття “системне порушення законодавства”, та яким чином мають встановлюватися “факти співпраці з  представниками мілітарно-терористичних  угрупувань” як підстави для припинення діяльності релігійних організацій з особливим статусом.

За матеріалом irs.in.ua