Кабінет міністрів затвердив новий порядок отримання паспорта громадянина України для виїзду за кордон
Як повідомили у прес-службі уповноваженого Верховної Ради з прав людини, відповідно до порядку, закордонний паспорт видається територіальним органом або підрозділом Державної міграційної служби України (за кордоном - закордонною дипломатичною установою).
Для оформлення закордонного паспорта громадянин подає: заяву-анкету; паспорт громадянина України, свідоцтво про народження (у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон вперше); платіжний документ з відміткою банку про сплату державного мита або оригінал і копії документа про звільнення від сплати державного мита ( консульського збору).
При цьому заяву-анкету заповнюють виключно працівники територіального органу чи підрозділу міграційної служби.
У безконтактний електронний носій, який імплантований у закордонний паспорт, вноситься інформація, яка міститься на сторінці даних паспорта; додаткова змінна інформація, в тому числі й оцифровані відбитки пальців та оцифроване зображення особи й підпис.
Паспорт видається не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня оформлення заяви-анкети, а якщо заява-анкета оформлена на термінове отримання паспорта, він видається не пізніше ніж через 10 робочих днів. У разі постійного виїзду за кордон або оформлення паспорта в закордонній дипломатичній установі - на строк до 3-х місяців; на строк до 3-х днів - у зв´язку з необхідністю термінового виїзду. Під час видачі закордонного паспорта проводиться перевірка персональних даних особи, на ім´я якої оформлений документ, шляхом зчитування інформації з безконтактного електронного носія.
При цьому в прес-службі омбудсмена підкреслили, що кожен громадянин України незалежно від віку, який через свої релігійні переконання відмовився від внесення інформації в безконтактний електронний носій паспорта громадянина України та закордонного паспорта, має право отримати документ, інформація на безконтактний електронний носій якого не вноситься.