Єпархіальний музей баварського Фрайзінга пропонує віртуальний тур

Своєю експозицією

Найбільший в Німеччині та світі Єпархіальний музей християнського мистецтва католицького архієпископства Мюнхена і Фрайзінга, заснований в 1857 р. у баварському Фрайзінгу, розташовує нині 20 тис. різних експонатів.

З ініціативи директора музею Крістофа Кюрцедера нещодавно розроблений новий сайт музею, який пропонує здійснити віртуальний тур його залами і познайомитися з його багатою колекцією.

В експозиції музею - ікони, картини та скульптури, монети і медалі, Різдвяні ясла, предмети релігійного народного мистецтва та ін.

У музеї площею 4.800 m² представлені полотна таких відомих художників як Лукас Кранах, Джованні Доменіко Тьєполо та ін. Музей щорічно відвідують близько 30 тис. чоловік.

Особливо визначною пам`яткою Музею є візантійська ікона Божої Матері «Агіосорітісса» або «Lukasbild», експонована в спеціальному затемненому залі.

Автором ікони довгі роки вважали св. апостола Луку. Проте насправді ікона написана в XII ст. Колись вона перебувала в каплиці «Агіа Сорос» при Халкопратійському храмі Богородиці в Константинополі, де зберігалися ковчег з поясом Божої Матері та інші святині, привезені в V ст. з Єрусалима.

Лик Божої Матері, як вважають, був оновлений в XIII ст. У 1235 р. для ікони був виготовлений срібний із позолотою оклад і рама, медальйони якої зображують лики свв. апостолів Петра і Павла, свв. Георгія, Димитрія, Косми і Даміана, Пантелеймона і ін.

У 1440 р. ікона Божої Матері «Агіосорітісса» з`явилася у Фрайзінгу. Її у подарунок отримав баварський єпископ Нікодемус від своєї сестри - англійської графині. Відомо також, що після перебування ікони в Константинополі першим її власником був візантійський імператор Мануїл II (1391-1425). Він подарував ікону герцогу Міланському Джан-Галлеаццо Вісконті, від якого вона перейшла до графині Кентської.

За Фрайзінгського єпископа Вайта Адамі (1629) мюнхенський майстер Готтфрід Ланг виготовив для ікони спеціальний срібний вівтар в стилі бароко (висота 145 см), а фрайзінгський майстер Філіп Дірр оформив спеціальну нішу, в якій два ангели тримають в руках вівтар з іконою.

Примітно, що служителі церковного музею не стягують вхідну плату з тих православних паломників, хто приходить не просто як відвідувач, а щоб помолитися або прочитати акафіст Божій Матері перед візантійської іконою «Агіосорітісса».

У двох приміщеннях музею також розмістилася постійно діюча виставка російських і грецьких ікон XV-XIX ст. «Вікно в небо». Серед її 57 експонатів - списки Петровської ікони Божої Матері (Москва, 1500), Смоленської ікони Божої Матері (XVII в.); Образ св. великомученика Георгія Переможця (Новгород, 1500), а також 19 російських ікон писаних емаллю на металі (XIX ст.). Тут можна бачити дерев`яні і бронзові хрести XVI-XIX ст., Єпископський посох висотою понад 2 м. (XVIII ст.), церковний посуд та ін.

Седмиця.