Держава не в повній мірі використовує потенціал релігійного виховання

Викладання предметів духовно-морального спрямування у школах та створення мережі приватних навчальних закладів, заснованих релігійними організаціями, є ефективним способом зміцнення моральних засад суспільства, зокрема інституту сім’ї.

Такий висновок міститься у дослідженні під назвою «Роль релігійних цінностей у вихованні високоморальних громадян», проведеному у грудні 2011 року Інститутом релігійної свободи спільно з Центром політичних студій та аналітики.

Як відомо, на сьогоднішній день в Україні досі існує проблема, пов’язана із відсутністю законодавчого врегулювання можливості для релігійних організацій засновувати приватні навчальні заклади нарівні з іншими юридичними особами – громадськими, благодійними та іншими організаціями, а також фізичними особами.

“На практиці віруючі батьки не мають можливості надавати своїм дітям позашкільну, загальну середню чи вищу освіту, яка б відповідала їхньому світогляду і релігійним переконанням, тобто на виховання власних дітей на підставі загальновизнаних релігійних цінностей”, – зазначають автори.

Під час дослідження було проаналізовано досвід виховання дітей у державних і комунальних навчальних закладах Львівщини, де предмети духовно-морального спрямування викладаються у більшості шкіл з 1 класу, та досвід Луганщини, де викладається лише курс світської етики.

Результати порівняння соціальних показників цих регіонів дозволяють зробити висновок про тісний взаємозв’язок виховання на основі релігійних цінностей з формуванням у людини високих моральних якостей та чеснот, відповідальної поведінки та здатності протистояти негативним впливам постмодерністського суспільства.

Дослідження проведено в рамках тренінгу «Громадянське суспільство та парламент: як співпрацювати ефективно», організованого Вестмінстерським консорціумом у рамках Програми посилення кадрової спроможності Апарату Верховної Ради України.