Національне агентство з нових технологій, енергії і стійкого економічного розвитку Італії (Enea) опублікувало доповідь про результати п`ятирічних досліджень Туринської плащаниці. Учасники досліджень - Ді Лаццаро, Мурра, Сантоні, Нікелатті і Балдаккіні - намагалися зрозуміти, як на лляній тканині Плащаниці так чітко відбилося зображення. Крім того, вони поставили перед собою завдання визначити, які фізичні та хімічні процеси можуть призвести до виникнення такого типу фарбування полотна, як на Туринській плащаниці.
Як повідомляє в четвер InoPressa.ru. розповідаючи про публікацію в газеті La Stampa, дослідники виходили з останнього і єдиного повного вивчення полотна, здійсненого групою американських вчених STURP (Shroudof Turin Reasearch Project).
Як відзначає La Stampa, в результаті власних досліджень італійські вчені повністю спростували твердження, що Туринська плащаниця є середньовічною підробкою. У доповіді говориться: "Подвійне зображення, фронтальне і заднє, людини, що піддавалася тортурам і розп`яття, яке проглядається на лляній тканині Туринської плащаниці, має численні незвичайні характеристики, хімічні і фізичні, які в даний час неможливо відтворити в лабораторних умовах, неможливість повторення (а значить, і фальсифікації) зображення на плащаниці не дозволяє сформулювати достовірну гіпотезу про механізм формування відбитка". Сьогодні наука не в змозі пояснити, яким чином на Плащаниці утворився відбиток тіла, йдеться в публікації італійської газети.
Походження відбитку на Плащаниці - невідоме. Це і є суттю так званої "таємниці Туринської плащаниці", зазначають вчені. Під краплями крові немає зображення. Це означає, що сліди крові з`явилися на тканині до появи зображення. Таким чином, зображення сформувалося пізніше. Крім того, всі кров`яні плями мають чіткі обриси, відтак, можна припустити, що тіло не знімалося з простирадла. Крім того, на тканині відсутні сліди розкладання, які зазвичай проявляються через 40 годин після смерті. Дослідники зробили також висновок про те, що тіло знаходилося на полотні не більше двох днів, пише автор статті.
Однією з версій появи зображення на тканині був електромагнітний вплив. Але результати експериментів Enea свідчать про те, що коротке та інтенсивне, як спалах, спрямоване ультрафіолетове опромінення здатне забарвити лляну тканину таким чином, щоб на ній були відтворені багато особливостей відбитка тіла, включаючи тональність кольору, поверхневе забарвлення зовнішніх волокон тканини і відсутність флуоресценції. Однак, як підкреслюють вчені з Enea, загальна потужність ультрафіолетової радіації, необхідної для миттєвого фарбування поверхні лляного простирадла, відповідно тілу людини середнього зросту, дорівнює 34 млрд. ват, а таку потужність не здатний виробити жоден з існуючих нині джерел ультрафіолетового випромінювання.
Як заявили вчені, дослідження ще не завершені. Їм доводиться збирати "фрагменти наукового пазла - складного та захопливого". Таємниця походження зображення на Туринській плащаниці "кидає виклик нашому інтелекту", наводить La Stampa слова Папи Івана Павла II.
NEWSru.