На Житомирщині, в селищі Зарічани (колишнє село Псище) науковці місцевого краєзнавчого музею виявили давній некропіль і старовинні поховання.

На Житомирщині археологи виявили стародавній некропіль (фото)

Як повідомляє Журнал Житомира, при обстеженні кладовища у північній околиці села Зарічани в східній його частині, неподалік цвинтарної церкви, старший науковий співробітник Олександр ТАРАБУКІН виявив два старовинних кам`яних хреста і кам`яні плити вертикально вкопані в землю у вигляді стел, у тому числі з написами .

Хрести і плити виготовлені з граніту сірого кольору.

- Хрести без написів, лише в одному продубльовано висічене зображення чотирикінцевий хрест типу "андріївський". На плитах, в одному випадку зображення чотирикінцевого хреста, на іншому - Хрещатий хрест на одноступінчастій Голгофі і малозрозумілі написи, - розповідає О.ТАРАБУКІН.

На Житомирщині археологи виявили стародавній некропіль (фото)

За архівними матеріалами вдалося з`ясувати, що кладовище принаймні в кінці XVIII століття вже функціонувало, а цвинтарна церква була приписана до Свято-Миколаївському приходу села Станишівка Житомирського повіту.

Як відзначає видання, головна заслуга в археологічному дослідженні міста Житомира належить відомому українському археологу, одному із засновників Товариства дослідників Волині С.ГАМЧЕНКО, який в 1886 році продовжив розпочаті В.АНТОНОВИЧЕМ розкопки на Мальованка. У 1893 і 1895 роках вчений провів розкопки курганів епохи бронзи і ранньозалізного віку біля с. Зарічани (Псище) та Соколову гори.

У повоєнний час археологічні розвідки в околицях Житомира проводили експедиції Інституту археології АН УРСР. У 1982-93 роках додаткові обстеження території Житомира та його околиць проводили експедиції Житомирського обласного краєзнавчого музею під керівництвом І. ЯРМОШИКА, а згодом А.ТАРАБУКІНА.

Завдяки дослідженням кількох поколінь археологів, ми сучасні науковці мають можливість простежити основні етапи заселення території Житомира, витоки якого сягають доби палеоліту.