На Житомирщині археологи виявили стародавній некропіль (фото)

17:25, 10 жовтня 2011
9 0

Кам`яні хрести і плити у вигляді стел

На Житомирщині, в селищі Зарічани (колишнє село Псище) науковці місцевого краєзнавчого музею виявили давній некропіль і старовинні поховання.

Як повідомляє Журнал Житомира, при обстеженні кладовища у північній околиці села Зарічани в східній його частині, неподалік цвинтарної церкви, старший науковий співробітник Олександр ТАРАБУКІН виявив два старовинних кам`яних хреста і кам`яні плити вертикально вкопані в землю у вигляді стел, у тому числі з написами .

Хрести і плити виготовлені з граніту сірого кольору.

- Хрести без написів, лише в одному продубльовано висічене зображення чотирикінцевий хрест типу "андріївський". На плитах, в одному випадку зображення чотирикінцевого хреста, на іншому - Хрещатий хрест на одноступінчастій Голгофі і малозрозумілі написи, - розповідає О.ТАРАБУКІН.

За архівними матеріалами вдалося з`ясувати, що кладовище принаймні в кінці XVIII століття вже функціонувало, а цвинтарна церква була приписана до Свято-Миколаївському приходу села Станишівка Житомирського повіту.

Як відзначає видання, головна заслуга в археологічному дослідженні міста Житомира належить відомому українському археологу, одному із засновників Товариства дослідників Волині С.ГАМЧЕНКО, який в 1886 році продовжив розпочаті В.АНТОНОВИЧЕМ розкопки на Мальованка. У 1893 і 1895 роках вчений провів розкопки курганів епохи бронзи і ранньозалізного віку біля с. Зарічани (Псище) та Соколову гори.

У повоєнний час археологічні розвідки в околицях Житомира проводили експедиції Інституту археології АН УРСР. У 1982-93 роках додаткові обстеження території Житомира та його околиць проводили експедиції Житомирського обласного краєзнавчого музею під керівництвом І. ЯРМОШИКА, а згодом А.ТАРАБУКІНА.

Завдяки дослідженням кількох поколінь археологів, ми сучасні науковці мають можливість простежити основні етапи заселення території Житомира, витоки якого сягають доби палеоліту.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter