У львівській галереї «IconArt» 4 липня відкрилась авторська виставка «Аґапе. Від сотворення до спасіння» Наталі Русецької, представниці «Львівської школи» сучасного сакрального живопису.
Як повідомляється на сайті галереї «IconArt», твори Наталі Русецької вирізняються максимальною простотою форм та вишуканістю кольорової гами. Опрацьовуючи традиційні для християнського мистецтва сюжети, художниці вдається відійти від усталеної іконографії й витворити власну глибоку інтерпретацію кожної окремої теми.
Елементи візантійської іконографії у творах Наталі Русецької наближені до аскетичних знаків. Позбавлені додаткового декору чи деталей, вони постають як абстрактні символи чи первісні архаїчні знаки, що змушують глядача вибудовувати свої, нові інтерпретації зображень. У такий спосіб художниця переосмислює традиційну іконографію й перетворює її в нове особисте візуальне середовище.
Зазвичай такі теми як створення світу та розп'яття з'являються у монументальних формах храмових розписів чи ікон. Наталя Русецька переводить ці теми у відносно невеликий формат камерних образів. Невеликі, майже мініатюрні твори звучать більш індивідуально, ніж величні храмові розписи. Твори Русецької переводять загальновідомі теми на інший, більш особистісний рівень. Тобто, про Божу любов вони не голосять на велелюдних зібраннях, а об'являють її в тихій інтимній бесіді.
Саме тому виставка названа “аґапе” – Божа любов. У грецькому перекладі Святого письма (“Септуаґінті”) це слово з'являється в описах акту творення. Також євангелісти, описуючи події Тайної вечері, називають її “аґапе”, як акт любові. Саме це значення вплинуло на використання терміну “аґапе” для означення ранньо-християнського богослужіння.
Об'єднуючи в межах однієї невеликої виставки твори на тему творення світу та Христових страстей, Русецька показує своє бачення історії спасіння.
Виставка триватиме до 6 серпня.