Популярність мобільних додатків і соцмереж змінюють відправи культу, і, можливо, трансформують саме поняття релігійності, повідомляє ВВС.
Деякі церкви закликають свою паству до лайв-трансляцій проповідей у Twitter.
Та це викликає неоднозначну реакцію. Критики зауважують, що коли людина дописує в соцмережах, вона вже не зосереджена повною мірою на проповіді.
Інші вважають, що серія коротких твітів - не найкращий спосіб представити складні і неоднозначні поняття, і що в таких повідомленнях ідеї стають стереотипними та спрощеними.
Преподобний Ліам Бідл, наймолодший священик у графстві Йоркшир, веде Twitter-сторінку своєї парафії. А його колега створив профіль церковної спільноти у Facebook.
Єпископ Лідса Преподобний Нік Бейнс одним із перших серед служителів церкви почав вести блог, за що навіть отримав прізвисько "єпископ-блогер".
Ліам Бідл порівнює ставлення Церкви до соцмереж із її реакцією на винахід друкарського верстату.
"Але якщо церква йшла попереду друкарства, сприяла його поширенню, то зараз ми, навпаки, останніми підхоплюємо вже популярну тенденцію".
Церква переймає онлайн-технології, щоби поширювати свої ідеї і полегшити вірянам духовні практики, зазначає Філіпс. "Але технології, які сформували сучасне покоління, змінюють їхню поведінку і в церкві", - додає він.
Багато вірян, які прокручують сторінки на мобільниках під час служби, швидше за все, користуються мобільним додатком для читання Біблії - YouVersion.
З моменту запуску програми в 2008 році, її завантажили вже 260 мільйонів разів в усьому світу. Не меншою популярністю користуються подібні додатки для Тори й Корану.
"Перше, що зробили християни, коли з'явився комп'ютер, це оцифрували і завантажили в нього текст Біблії. Мобільна версія Біблії тепер певною мірою замінює книжковий варіант".
За даними розробників YouVersion, люди провели в програмі понад 4 мільярди годин, і виділили в ній 636 мільйонів біблійних віршів. Але такий спосіб читання Біблії може впливати на розуміння священного тексту.
"У цифровій версії Біблії ви не відчуваєте меж тексту, гірше орієнтуєтеся в його послідовності, адже одразу потрапляєте на те місце, яке задали в пошуку, не маючи уявлення, що було до або буде після".
Деякі дослідження свідчать, що текст, який ми читаємо з екрану цифрового пристрою, сприймається більш буквально, ніж друкований. Його художні риси, як-от образність та емоційний підтекст, можуть частково втрачатися.Це має вирішальне значення для релігійного тексту.
"Читаючи текст з екрану, ми схильні пропускати почуття, звертаючи увагу переважно на інформацію. Але Біблія була написана не для такого читання. Зрештою ви починаєте читати, ніби це Вікіпедія, а не священний текст", - каже Філіпс.
Дехто вважає, що надто буквальна інтерпретація релігійного тексту може призвести до фундаменталізму. Якщо вважати Буття буквальним описом перших шести днів творіння, вам доведеться повірити, що наука помиляється, зазначає Філліпс.
Поширення соціальних медіа в релігії зменшує потребу в реальному відвідуванні церкви. За даними опитування, проведеного дослідницьким центром Pew, кожен п'ятий католик і кожен четвертий протестант у США рідко або ніколи не відвідує службу в церкві.
Додатки та сторінки в соцмережах з дописами на релігійні теми або цитатами з Біблії сприяють усамітненому духовному спілкуванню, яке відбувається буквально між вами та екраном вашого смартфону.