Понад 1,5 тисячі паломників з Росії приїхали в Делі на вчення Далай-лами XIV, які пройдуть 21-23 грудня. Духовний лідер тибетського буддизму, поширеного в російських регіонах, продовжить розпочате рік тому роз`яснення філософської поеми мислителя VIII століття Шантідеви "Бодхічарья -аватара" ("Шлях бодхісатви") про альтруїзм, здійснить посвята будди Акшобхья ("Непохитний") і відповість на питання, повідомляє РІА Новости.

"Бодхічарья-аватара" показує ідеал бодхісатви - подвижника, що цілком присвятив себе служінню іншим і прагне заради цієї благої мети до досягнення повного просвітлення, стану Будди. Протягом століть цей текст служив джерелом натхнення для поколінь великих наставників буддизму і простих людей.

Щоб більше російських буддистів могли доторкнутися до вчення Шантідеви про співчуття і терпінні, на прохання Далай-лами поема була переведена на російську мову і видана. До грудня 2013 року випущено додатковий тираж. Крім того, учасникам навчань цього року буде переданий у дар друга найбільш відома праця Шантідеви - "Шікшасамуччая" ("Збори практик"), яку Далай-лама радить вивчати разом з "Бодхічарья-аватара", яка докладно пояснює сказане стисло в поемі.

Відео дня

"Сучасний світ до того загруз у конфліктах і стражданнях, що кожен тепер мріє про світ і щастя; ця мрія, на жаль, направляє людей у гонитву за примарними задоволеннями. Але все ж є люди, котрі, не знайшовши задоволення в тому, звертається до глибокого роздуму і пошуку справжнього щастя", - зазначив Далай-лама.

Вважається, що коли наставник зачитує вголос класичний твір з філософії буддизму, слухач не тільки сприймає його зміст на інтелектуальному рівні, а й отримує від учителя енергетичний імпульс, що сприяє глибокому проникненню в його суть. Цей імпульс буддисти називають "благословенням лінії спадкоємності".

Буддизм - найдавніша світова і одна з основних чотирьох традиційних релігій. Сьогодні в країні налічується понад мільйон її послідовників. Найбільша хвиля поширення буддизму на території Росії була відзначена в XVI-XVII століттях серед калмиків, що прийшли із західної Монголії, і бурят. Ці народи прийняли буддизм тибетської школи Гелугпа, головою якої і є Далай-лама.