Фото: facebook.com/church.information.center

Інформаційні технології у сфері благодійництва: як працюють термінали пожертвувань в Україні

Як розвивається благодійність в Україні, які її сучасні способи нині існують ,та як інформаційні технології сьогодні допомагають у цьому?

Фото: facebook.com/church.information.center

Як розвивається благодійність в Україні, які її сучасні способи нині існують, та як інформаційні технології сьогодні допомагають у цьому?

Про це Центру інформації УПЦ  розповів голова правління БФ «Надіюсь і вірю» Владислав Касаткін. 

- Час ящиків для збору пожертвувань у торгових центрах і супермаркетах, здається, назавжди іде у минуле. Розкажіть про еволюцію інформаційних технологій у сфері благодійності.

- Перший крок у напрямку використання інформаційних технологій у процесі збору пожертвувань був зроблений нашим благодійним фондом у 2009 році. Тоді вперше у мережі платіжних терміналів поповнення рахунку мобільних телефонів з'явилася кнопка переказу пожертвування на адресу благодійної програми.

Сьогодні ця послуга стала звичайною для всіх операторів, але тоді нам було потрібно не менше півроку, щоб знайти партнера, який бажав би ризикнути та встановити нашу кнопку у своїй термінальній мережі. Хоча цей механізм переказу став затребуваним, і сьогодні використовується багатьма фондами, він не цілком відповідає усім вимогам.

Засоби жертводавця перейшли з готівкової форми у безготівкову, відпала потреба у присутності людини з коробочкою для збору допомоги і можливі зловживання у процесі інкасації та підрахунку. Сьогодні пожертвування можна зробити анонімно й без особистого контакту з представником організації, що вельми подобається благодійникам.

- Але, між тим, у потенційних жертводавців завжди є питання про мету збору і, головне, питання прозорості використання отриманих сум.

- Питання повноти інформації дуже важливе. Термінали дозволяють дізнатися тематику роботи благодійної організації, але не дозволяють побачити, як використовуються отримані кошти. Фонд «Надіюсь і вірю», безумовно, публікує на сайті інформацію про отримані за допомогою терміналу пожертвування і про те, як їх використано, але це лише часткове вирішення питання.

- У багатьох людей є внутрішнє бажання допомогти нужденному, але нав'язливі заклики деяких благодійних організацій іноді відверто дратують. Чому так відбувається, у чому їх помилка?

- Допомога ближньому – процес інтимний і вимагає особливого настрою. Після цього дійства повинен залишитися післясмак, подібний до задоволення від якісно зробленої роботи. Так, це саме робота, робота над собою, перемога над своєю заздрістю, жадібністю, зневірою. Трапляється, думки, що відштовхують від благодійного вчинку, борються із бажанням допомогти. І цю невпевненість необхідно подолати.

А як це зробити, якщо у ваш простір по кілька разів на день безцеремонно втручаються кричущі заклики й моторошні фото нещасних? Навіть найбільш покірна й по-справжньому віруюча людина зловить себе на гнівному помислі. Що ж говорити про людей, для яких допомога нужденному могла б стати чи не єдиним хорошим вчинком за довгий час?

Інформаційні технології, що існують сьогодні, цілком здатні вирішити цю задачу. Питання у тому, хто наважиться докласти сили й кошти у  розробку сучасного механізму прийому пожертвувань, що найбільш повно інформує жертводавця про мету проведеного збору і містить звіт про його використання.

- Розкажіть про механізми пожертвувань за допомогою сучасних технологій, що існують сьогодні.

- Широко розповсюджується механізм оплати PAY PASS, що дозволяє здійснити пожертвування простим дотиком пластикової картки до терміналу. Як виявилося, в Україні теж є люди, здатні впроваджувати інноваційні технології у сферу соціальної роботи. Найприємніше, що не лише впровадження, а й розробка технологій є продуктом українських інженерів IT-сфери.

Київська компанія Agency 21 дала благодійному сектору нове рішення, у сформованій тенденції назвали його теж англійською - NFC Donation Box. Цей продукт вийшов не з дешевих.

NFC Donation Box має вбудований мультимедійний екран, який у режимі реального часу інформує людей про те, як витрачаються кошти й скільки всього грошей надійшло на рахунок програми. Це забезпечує 100% прозорість.

Перший пілотний термінал з'явився наприкінці минулого року у київському GOOD WINE на вулиці Мечникова. Сьогодні ці термінали вже можна зустріти у торговому центрі "Океан Плаза", у супермаркеті "Ашан" і в холі кінотеатру "Планета Кіно". Безумовно, розробникам ще є над чим подумати у плані більш функціонального використання можливостей свого апарату. І, наскільки нам відомо, процес модернізації обладнання не зупиняється.

- Можливо, перші фінансові результати роботи NFC DONATION BOX викликані більшою мірою людською цікавістю, ніж усвідомленим бажанням допомагати?

- Для багатьох поки ще простіше опустити пару гривень у коробку для пожертвувань, але перспективи використання нових платіжних технологій очевидні.

Пройшов вже майже рік від часу встановлення першого терміналу NFC Donation Box, а загальний потік пожертвувань тримається на стабільному рівні. Це дозволяє зробити висновок про формування якогось пулу жертводавців, які оцінили переваги нового механізму й регулярно ними користуються.

Найбільша ж перспектива, на наш погляд, полягає у використанні подібного інструменту під час проведення масових заходів, коли від швидкості прийому платежів безпосередньо залежить фінансовий результат зборів. Простіше, ніж оплата дотиком карти, придумати важко.

За моїми відомостями, сьогодні розробники вдосконалюють інформаційну ємність терміналів. Адже проводити збори можна на різні тематики одночасно. Можливо, ми спостерігаємо становлення ще одного каналу фінансування благодійних та соціальних проектів, що працюють за популярним нині принципом краудфандінга, коли успіх того чи іншого починання залежить не від суб'єктивного рішення мецената, а від сукупної участі й масового визнання важливості проекту.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter