Національний центр софрута в Дніпрі переїхав у нове приміщення

04:00, 12 січня 2018
Іудаїзм
4176
Більшість замовлень пов'язане з перевіркою і відновленням предметів сойферского мистецтва / djc.com.ua

Знаменитий «Національний центр софрута» у Дніпрі завершує переїзд у нове приміщення. Офіційного відкриття ще не було, але робота майстрів сойферского мистецтва триває, а, крім того, центр розширює напрямок своєї діяльності, додаючи до неї просвітницьку функцію, повідомляє сайт єврейської громади Дніпра.

Центр навчає і приймає на роботу місцевих євреїв

«По-перше, ми вчимо сойферов і забезпечуємо їх роботою, а єврейські громади, і не тільки в Україні, предметами нашого мистецтва, – розповідає Головний сойфер НЦС рабин Реувен Марголін, – це наш принцип навчати і приймати на роботу місцевих євреїв, відроджуючи наші сойферські традиції, і ми, щонайменше в Україні – структура унікальна. Але тепер, з отриманням великого приміщення, з ініціативи єврейської громади Дніпра і її Головного рабина Шмуеля Камінецького, ми приймаємо на себе функції просвітницького центру та обладнаємо експозицію, яка буде знайомити євреїв та гостей громади із тим, що таке софрут, і як він здійснюється, з докладною розповіддю про кожен етап виготовлення тфіллін, мезуз і Сувоїв».

Більшість замовлень, розповідає рабин Марголін, пов'язане із перевіркою і відновленням предметів сойферского мистецтва. Новий напрям у цій сфері – ремонт і реставрація коробочок головних і ручних тфіллін – «батин», у буквальному перекладі «будиночків».

«Ми не виготовляємо нові «батин» для тих тфіллін, які самі пишемо, ми їх купуємо в Ізраїлі, але ремонт «батин», які є у євреїв, ми здійснюємо, причому дуже якісно і за всіма правилами цього мистецтва, це дуже затребувана послуга для членів громад, і ми її робимо набагато дешевше і з не меншою  якістю ніж де б то не було у світі», – пояснює рабин Марголін.

 / djc.com.ua

Серед експонатів є й цілком і сучасні артефакти, наприклад, «фальшиві» мезузи, підробки під софрут – листки паперу з надрукованим машинним способом текстом, а є і пергамент, де текст написаний, але кульковою ручкою, що, зрозуміло, повністю позбавляє об'єкт софрута його релігійного змісту.

Технології не обходять стороною і давнє сойферское мистецтво, це найбільш очевидно у технології перевірки текстів.

«Використання сканерів і спеціальних програм – це вже вчорашній день, – посміхається Реувен Марголін, – тепер роблять так – фотографують на смартфон, відсилають в on-line сервіс і отримують результат. Шановні рабини сперечаються, обговорюють, наприклад, нову технологію виготовлення чорнила, які не осипаються, не розмокають, яка дає предмету софрута можливість служити набагато довше. Найбільші авторитети вже визнали цю технологію, яка сильно змінить всю нашу сферу. Софрут – це мистецтво давніх, але воно призначено для нашого сучасного життя, адже завдання – надати можливість людям кошерно і за всіма законами виконати заповідь, і якщо технології допомагають у цьому, відмовлятися від них ми не будемо».

Поки ще невідомо, коли відбудеться церемонія офіційного відкриття нового приміщення сойферского центру, але Реувен Марголін сподівається, що це станеться до Песаха.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter