Субота,
23 вересня 2017
Наші спільноти

У Єврейському музеї Риму та в музеї Ватикану проходить виставка історії менори

В крилі Карла Великого музею Ватикану й у Єврейському музеї Риму з 16 травня по 23 липня буде проходити виставка «Менора: шанування, історія, міфи». Унікальна експозиція - перший спільний проект двох установ, що розповідає про історію семисвічника - менори, священного символу єврейського народу, повідомляє "Радіо Ватикану".

Відвідувачі можуть побачити близько 150 творів мистецтва, зокрема скульптури, картини, бібліотечні манускрипти та ілюстрації.

Про виставку розповіли її куратори: мистецтвознавець Франческо Леоне і Арнольд Нессельрат, представник наукових відділів та реставраційних лабораторій Музеїв Ватикану.

«Менора є міфічним, легендарним семисвічником, який Господь на Синаї повелів Мойсею зробити з чистого золота: оригінал важив 35 кг. Менора має свою давню, легендарну історію, схожу зі Святим Граалем. З X століття до Різдва Христового золотий канделябр знаходився в Храмі Соломона. Це святилище було зруйновано вавилонянами та відновлено народом Ізраїлю після повернення з вавилонського полону», - сказав Франческо Леоне.

Він також розповів про інші легендарні та міфічні обставин, пов'язані з артефактом.

«Семисвічник був привезений до Риму генералом Тітом у 71 році нашої ери, наступного року після руйнування Єрусалимського храму. Однак з Риму менора зникла назавжди, ймовірно, після його розграбування вестготами Аларіха або після навали вандалів Гейзеріха, і, швидше за все, була вивезена в Константинополь. З цього моменту менора то з'являється, то зникає, породжуючи в Римі ряд легенд, міфів і неймовірних подій, які простягаються аж до XX століття. Таким чином, Рим є ідеальним місцем для проведення цієї виставки», - сказав професор.

Професор Арнольд Нессельрат зазначив, що на експозиції в Музеях Ватикану і Єврейському музеї Риму представлений зліпок внутрішнього барельєфа з тріумфальної арки імператора Тита, що зображає момент прибуття в Рим легендарної менори, трофея з Єрусалиму. Головний експонат виставки - кам'яний моноліт з ізраїльського містечка Магдали, який був виявлений тільки в 2009 році.

«Моноліт залишає Ізраїль вперше, і це стало можливим завдяки Ізраїльській державі. Рельєф менори на камені був зроблений у ті дні, коли оригінальний семисвічник ще перебувала в Єрусалимському храмі. На виставці представлена також християнська реконструкція менори з італійського святилища Менторели», - сказав професор Нессельрат .

Професор зазначив, що канделябри з сімома гілками були для християнства знаком пам'яті про його єврейське коріння. Юдейський символ став також християнським елементом, і ця важлива ідея простежується на всій виставці:

«У наш час, коли війни намагаються виправдати релігіями, ми хочемо показати, що релігії не воюють одна з одною, але спілкуються між собою, - підкреслив ватиканський вчений. - З діалогу може народитися щось прекрасне і конструктивне. Я був дуже радий побачити плакат із менорою поблизу фасаду собору Святого Петра; вважаю, що римська виставка, присвячена менорі, глибоко символічна. Для нас дуже важливий цей діалог, це співіснування. Ми хочемо прийти до обопільного переконання, що цілком можливо будувати разом, незважаючи на різні точки зору».

Читайте про найважливіші та найцікавіші події в УНІАН Telegram та Viber
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
loading...

Чи подобається Вам новий сайт?
Залиште свою думку