
Молодий кримськотатарський хафіз Сулейман Велієв успішно завершив вивчення читання Корану наиджаза (ар. дозвіл, ліцензія) - згідно з правилами Хафс-ан-Асім, одного з десяти видів читання, затверджених в якості канонічних, повідомляє arraid.org.
Ланцюжок передавачів по кожному з канонічних стилів відомий поіменно, і всі вони сходять до самого пророка Мухаммада (мир йому і благословення). Пророк сам в свій час підтвердив справжність і правильність кожного з цих видів читання.
Саме бажання читати Коран так само, як його читав Пророк Мухаммад (мир йому і благословення), змусило молоду людину впритул зайнятися вивченням Священної книги.
Сулейман, в 17 років став першим хафізом після майже вікового забуття в Україні цій традиції, отримав грант від ВАГО «Альраїд» на вищу богословську освіту. Він також пройшов повний курс фікха за мазхабу Ханафі, про що свідчить отримане свідоцтво.
Тепер 27-річний хафіз - сертифікований передавач стилю Хафс-ан-Асім, і може брати на навчання своїх студентів. Якщо хтось із них досягне належного рівня в цій науці, Сулейман має повне право видати студенту сертифікат відповідності, вписавши його ім'я в ланцюжок передавачів - після свого.
За словами Сулеймана, він сподівається, що набуті знання і вміння читати Коран допоможе молодим мусульманам оволодіти мистецтвом читання Священного писання і посприяє відродженню втраченої ісламської традиції.
Зміст арабського слова « іджаза» - дозвіл, ліцензію. У мусульманській практиці навчання цей документ свідчить про ланцюг наступності з однієї чи більше наук. В медресі, влаштованих за старим зразком, иджаза видавалася учневі, який пройшов повний курс навчання. Того, хто отримав іджазу називають «муджаз», а видала її «муджиз».
Іджаза починається з вихваляння Аллаха і Його Посланника (мир йому і благословення Аллаха), потім увага приділяється важливості отримання знань, поширенню ісламських наук і важностисанада (ланцюжка наступності). В ній обов'язково упомянается ім'я учня, також вчитель згадує своє ім'я і весь ланцюжок (своїх вчителів) аж до Посланника Аллаха (мир йому і благословення Аллаха). І на завершення вчитель ставить свою іменну печатку і підпис.