Напередодні "Торжества православ'я" Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону "Призри на смирення"
Напередодні "Торжества православ'я" Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону "Призри на смирення"

Напередодні "Торжества православ'я" Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону "Призри на смирення"

05:14, 24.03.2013
10 хв.

Зустріч відбулася 23 березня.

У переддень "Торжества православ`я" Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону "Призри на смирення"

23 березня в літній резиденції римських понтифіків в Кастель-Гандольфо відбулася зустріч Папи Римського Франциска і Почесного Папи Бенедикта XVI. Вперше після свого обрання та інтронізації чинний глава Римсько-Католицької Церкви відвідав свого попередника, повідомляє Патріархія.ru.

Напередодні 'Торжества православ'я' Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону 'Призри на смирення'

Відео дня

Фото: Reuters

Папа Римський Франциск прилетів на гелікоптері з Ватикану в заміську резиденцію на важливу нараду з Бенендіктом XVI.

Після спільної молитви, в честь цієї важливої зустрічі, Папа Франциск передав Почесному Папі Бенедикту образ Пресвятої Богородиці «Призри на смирення», який 20 березня в кінці приватній аудієнції вручив понтифіку від особи Святійшого Патріарха Московського і всієї Русі Кирила голова Відділу зовнішніх церковних зв`язків Московського Патріархату митрополит Волоколамський Іларіон.

Напередодні 'Торжества православ'я' Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону 'Призри на смирення'

Фото: офіційний сайт РПЦ.

«Перші кроки Вашої Святості після обрання були позначені печаттю смирення», - підкреслив тоді митрополит Іларіон, нагадавши про скромність понтифіка.

Понтифік відповів: «У мене немає смирення, і я прошу вас молитися про те, щоб Господь дарував мені його».

Пізніше, підводячи підсумки поїздки, митрополит Волоколамський Іларіон відзначив, що стосується питання про особисту зустріч глав РПЦ та Римо-католицької церкви, то вона може відбутися в майбутньому при досягненні певних умов і взаєморозуміння зі складних питань.

"Для нас найголовніше, щоб дозріли необхідні умови для цієї зустрічі. А полягають вони в тому, що ми повинні досягти взаєморозуміння з тих важких питань, через які наші відносини значно ускладнилися, я б сказав, за останню чверть століття. Якщо ми разом будемо шукати шляхи до вирішення цих питань, то і зустріч така може відбутися в цілком доступному для огляду майбутньому", - припустив глава ВЗЦЗ.

Зокрема, в РПЦ неодноразово заявляли, що зустріч Патріарха і Папи Римського може бути можлива лише після закріплення відмови Католицької церкви від практики прозелітизму (прагнення звертати інших в свою віру), ситуацію з правами православних віруючих на Західній Україні, в умовах активності Української Греко-Католицької Церкви і т.д.

Напередодні 'Торжества православ'я' Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону 'Призри на смирення'

Фото: офіційний сайт РПЦ.

Вчора, представляючи Папі Бенедикту XVI православну ікону, Папа Франциск зазначив: «Він мені сказав, що ікона називається" Мадонна смирення", і я дозволю собі сказати одну річ - я подумав про Вас, настільки смиренного у своєму понтифікату».

«Спасибі, який дар!», - Відповів Почесний Папа, приймаючи образ, цитує «Газета.Ru»

Як наголошується в місцевій пресі, одна з причин зустрічі полягала в тому, щоб Бенедикт XVI засвідчив свою повагу новому Папі, своєму наступнику.

Зустріч відбулася в бібліотеці Апостольського палацу за зачиненими дверима. Особиста бесіда двох Пап, як повідомляється, протривала 40 хвилин. Після цього був влаштований спільний обід.

ВІДЕО

У "Тлумачному словнику живої великоруської мови" (Т. III) Володимир Даль описував значення дієслова "призріти", як "призріти на що, на кого, поглянути, кинути погляд з увагою, за участю, співчутливо, милосердно... Прийняти, прихистити, прилаштувати, дати притулок, взяти під покров свій, і потурбуватися потребами ближнього".

Додамо, що православна ікона Богородиці "Призри на смирення" потрапила в руки Папи Франциска і його попередника в переддень свята "Торжество православ`я", який відзначається в неділю першої седмиці Великого Посту.

Ось вже понад десять століть у першу неділю Великого посту Православна Церква молитовно святкує Торжество Православ`я, торжество Церкви над усіма існуючими єресями і розколами.

Догматичні і канонічні розбіжності в шануванні Богородиці

Як відомо, крім сучасних проблем між Православною і Католицькою Церквами існують більш давні і глибокі невирішені питання - догматичні та канонічні розбіжності. Зокрема, йдеться про католицькі догмати про непорочне зачаття Пресвятої Богородиці і про догмати про тілесне вознесіння Богородиці.

Згідно передання, з яким згодні і православні і католики, Діва Марія народилася в домі Іоакима і Анни, який знаходився в північно-східній частині Єрусалиму. Але саме місце Її народження православні і католики вшановують у різних місцях.

Православні вважають, що Богородиця народилася там, де сьогодні перебуває церква на честь Різдва Богородиці. Під нею збереглася печера, яка за переказами, була частиною будинку Іоакима і Анни. Католики вказують місце будинку в безпосередній близькості від Віфезди. Там побудована базиліка святої Анни, у крипті якої також знаходяться стародавні підземні приміщення.

Що стосується догматів, католики вважають, що Діва Марія була зачата непорочно, як і Христос. Під непорочним зачаттям Богородиці католицьке віровчення розуміє непричетність Діви Марії до первородного гріха з моменту Її зачаття, яке, на думку православних богословів відбулося природним шляхом від земних батьків - Іоакима і Анни.

Православна Церква, також шануючи Пресвяту Богородицю "чеснішу херувим і блаженнішу серафим" - тобто вище всіх ангелів, відкидає догмат про непорочне зачаття, вважаючи Богородицю тільки особисто безгрішною, але не позбавлену, подібно всім людям - виключаючи Боголюдину Ісуса Христа, первородного гріха.

Канонічні тексти не повідомляють про час і обставини смерті і поховання Богородиці. Католики вважають, що Діва Марія була вознесена живою на небо. Між тим, православні нагадують, що обставини Успіння Божої Матері відомі з апостольських часів.

На думку католиків, абсолютна святість Матері Божої припускала непричетність Її до первородного гріха - звідси і виникла віра в непорочне зачаття Богородиці, пізніше зафіксована в церковному догматі. На їхню думку, будучи спочатку непорочною, Діва Марія не могла б, подібно іншим людям, бути смертною. Православні не погоджуються з цим твердженням.

У православ`ї свято Успіння Богородиці широко шанується, воно належить до числа дванадесятих свят, якому передує двотижневий Успенський піст

Свято Успіння Богородиці сходить до перших століть християнства, святкується з 582 року. З 595 року свято стали відзначати 15 серпня на честь перемоги візантійського імператора Маврикія над персами.

За словами Єрусалимського патріарха Ювеналія (V століття): «Хоча в Святому Письмі немає оповіді про обставини кончини Її, втім, ми знаємо про це з найдавнішого і найвірнішого передання».

У I столітті про Успіння Її писав священномученик Діонісій Ареопагіт. У II столітті оповідь про тілесне переселення Пресвятої Діви Марії на Небо знаходиться в творах Мелітона, єпископа Сардийського. У IV столітті на передання про Успіння Матері Божої вказує святитель Єпіфаній Кіпрський. До таких свідчень відносяться повідомлення про Успіння Богородиці, які в XIV столітті зібрав і узагальнив церковний історик Никифор Калліст.

До моменту Своєї смерті Богородиця проживала в Єрусалимі, відвідувала для молитов Голгофу і Гріб Господній. Одного разу під час молитви Їй з`явився архангел Гавриїл, який повідомив, що через три дні Вона «відійде до Христа Бога».

Бажаючи бачити перед смертю апостолів, Вона звернулася з молитвою до Бога і «за велінням Божим, ангели взяли тих Апостолів, які розійшлися з проповіддю Євангелія по всесвіту, і на хмарах принесли їх до Єрусалима, поставивши перед дверима дому, де жила Матір Божа».

Існує православне передання, що на третій день після поховання Богородиця з`явилася апостолу Фомі і кинула йому в утіху Свій пояс з Неба.

Апостол Фома не брав участь у похованні Богородиці. Він прийшов до Єрусалиму на третій день, і на його прохання апостоли відкрили гробницю, щоб він міг попрощатись з Дівою Марією.

Як пише святитель Димитрій Ростовський,«... коли святі Апостоли, відваливши камінь, відкрили труну, то обомліли: у гробі тіла Богоматері не було, - залишились одні тільки похоронні пелени, від яких йшли дивні пахощі; святі Апостоли стояли в подиві, дивуючись, що це значить! Цілуючи зі сльозами і благоговінням залишені у гробі похоронні пелени, вони молилися Господу, щоб Він відкрив їм, куди зникло тіло Пресвятої Богородиці?»

У цей день увечері за трапезою апостолам явилася Богородиця в оточенні ангелів і вітала їх словами: «Радійте! - Бо Я з вами по всі дні».

Напередодні 'Торжества православ'я' Папа Франциск подарував Бенедикту православну ікону 'Призри на смирення' ІСТОРІЯ ікони Божої Матері "Призри на смирення"

Вперше ікона Божої Матері "Призри на смирення" явилась в 1420 році на Кам`яному озері у Псковській області. Ця подія відбулася в період голоду та епідемії. Тоді з правого ока Богородиці заструмувала кров. Пречиста Діва дала псковичам знак - вона сумує про них і готова прийти на допомогу.

У Псковському літописі зустрічається згадка: "В літо 6934 (1426), тоя ж осені, бисть знамення від ікони святої Богородиці, на Камінь озері, у Василя у двору: йшла кров з правого ока, і на місце капала, де стояла, і на шляху йшла кров, як везли від ікони в обрусі, як в Псков проводили ікону Пречистої, місяця вересня в 16, на пам`ять святої великомучениці Євфимії".

Ікона була перевезена в Псков. З нею почали здійснювати Хресні ходи і підносити молитви про припинення лих. Заступництвом Богоматері морова пошесть припинилася. З того часу чудотворний образ став зберігатися в соборному Троїцькому храмі Пскова. У пам`ять цього перенесення, святкування на честь ікони було встановлено 29 вересня (за новим стилем).

Оригінал стародавнього образу "Призри на смирення" не зберігся до наших днів. Згадки стародавньої ікони, що знаходилася у Троїцькому соборі, губляться в XIX столітті.

Списків ікони "Призри на смирення" відомо небагато. Один з найбільш шанованих - чудотворний - знаходиться в Київському Свято-Введенському чоловічому монастирі. Пресвята Богородиця прославила його багатьма благодатними знаменнями і чудесами.

Анастасія Шепелєва - для «УНІАН-Релігії».
 

завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся