Обітницю безшлюбності (целібат) для католицьких священиків може бути скасований при певних обставинах в Латинській Америці, якщо Конференція єпископів Амазонського регіону в Бразилії підтримає таке рішення. Про це повідомляє "Седмиця" з посиланням на "Тһе guardian".
Папа Римський може розглянути питання про скасування обітниці безшлюбності для парафіяльних священиків, якщо єпископи на місцях його підтримають. Такий висновок можна зробити з суперечливих повідомлень і спростувань, що з'являються в пресі напередодні Конференції католицьких єпископів Амазонського регіону в Бразилії.
Але це рішення, якщо воно буде прийнято, стане лише частковим успіхом у спробі вирішити безліч проблем, які стоять нині перед Католицькою церквою. На сьогодні, наприклад, все менше охочих стати священиками, і вже в багатьох регіонах світу відчувається серйозна нестача парафіяльного духовенства.
У деяких випадках у країнах заходу цей обряд уже фактично скасований. Так, ряд колишніх англіканських священиків у Британії та США, які перейшли в католицтво, залишаючись одруженими людьми; а духовенство греко-католицьких церков, які обслуговують духовні потреби українських іммігрантів в США, також дозволяє священикам шлюби, як це прийнято у них на батьківщині.
У Латинській Америці та Бразилії ситуація має особливі риси, оскільки місцеві єпископи в більшості своїй підтримують ідею про скасування обряду безшлюбності. За даними опитування 1970 року, 92% населення Бразилії вважає себе католиками; а до 2010 року в країні налічувалося вже лише 65% католиків. Такий значний і постійно зростаючий відтік парафіян пояснюється зростаючою популярністю П'ятидесятницьких церков на континенті, які дозволяють шлюби своєму духовенству, всіляко заохочують участь жінок у справах парафій, і при цьому насаджують масові театралізовані форми» християнських обрядів і богослужінь.
На сьогодні в Бразилії налічується 140 мільйонів католиків, духовні потреби яких обслуговують лише 18 тисяч священиків. При цьому в цілому для Амазонського регіону проблема дефіциту духовенства ще гостріша. Робилися неодноразові спроби «імпорту» священнослужителів для місцевих храмів з-за кордону, але вони в більшості своїй провалилися через культурну невідповідність і мовний бар'єр. При цьому католицькі єпископства в США і в західній Європі давно й успішно замінюють брак місцевих священиків за рахунок «імпорту» духовенства з країн світу, що розвивається, але там ця практика завжди була успішною завдяки тому, що англійська та іспанська мови є загальнопоширеними, глобальними. А в Бразилії священик має вільно володіти португальською мовою, а тому ситуація там абсолютно інша.