Більшість католицьких громад Ізраїлю, Палестини, Йорданії та Кіпру в цьому році святкуватимуть Великдень не за західною (григоріанської), а по східній (олександрійської) пасхалії, повідомляє Благовест-Инфо.

Якщо вся інша Католицька Церква латинського обряду вже увійшла в дні Страсного тижня, то у Святій Землі Великі дні розпочнуться 29 квітня - тоді ж, коли у православних та частини католиків східного обряду.

Рішення про уніфікацію дати Великодня було прийнято 15 жовтня минулого року на асамблеї католицьких єпископів-ординаріїв Святої Землі. У поточному році відзначати найголовніше християнське свято по олександрійській пасхалії будуть ad experimentum всі католики регіону крім тих, хто живе в Єрусалимі та Віфлеємі - вони поки що збережуть григоріанський числення. Це пояснюється, з одного боку, системою «статус кво», регулюючої співіснування різних конфесій в святих місцях, а з іншого - притокою католицьких паломників, які хотіли б зустріти Великдень в Єрусалимі в той же день, що святкували б у себе на батьківщині. Право використовувати григоріанську пасхалію також отримала громада іноземних працівників у Тель-Авіві. Як пояснив вікарій латинського патріарха Єрусалимського єпископ Вільям Шома, це дасть їм можливість скористатися вихідними днями у зв`язку з іудейською Пасхою.

Торішнє рішення асамблеї єпископів припускає, що протягом двох років на олександрійську пасхалію перейдуть всі католицькі громади латинського обряду в Святій Землі. Остаточне рішення з даного питання буде прийнято в 2015 році Ватиканом.

На даний момент стримане ставлення до реформи висловив ряд маронітських єпископів.

Однак, за словами єпископа Шома, перехід на єдину пасхалію є найважливішим кроком у плані екуменічних відносин та загального свідоцтва християн. «Раніше представники різних конфесій з одного і того ж села, жили кожен своїм власним церковним життям, - заявив патріарший вікарій. - Тепер вони будуть в одні і ті ж дні згадувати Страсті Христові і день Його славного Воскресіння. І це стане справжнім свідченням нашої єдності перед обличчям наших сусідів-нехристиян».

До XVI століття західні і східні християни обчислювали дату Великдень у відповідності із загальною, олександрійської пасхалією. В ході календарної реформи Папи Григорія XIII в 1682-83 рр.. були змінені дати як неперехідних свят, так і Великодня. Латинська Церква прийняла реформу відразу. Протестантські громади спочатку висловили рішучу незгоду з нею, але пізніше перейшли на григоріанський календар. Православні Церкви трималися «старого стилю» до ХХ століття, коли частина з них, перейшла на так званий «новоюліанський» календар, а частина - зберегла старий юліанський. При цьому всі помісні Церкви окрім автономної Фінляндської святкують Великдень за олександрійською пасхалією. Що стосується Католицьких Церков східного обряду, то частина їх перейшла на григоріанський пасхалію, а частина - зберегла олександрійську.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram