Священик Римсько-католицької церкви в Литві Аудрюс Микитюкас вважає, що сповідь на відстані або віртуальна сповідь неможливі. На його думку, це схоже на "спроби чоловіка і жінки зачати нове життя через інтернет".

Його думку розділяє і керівниця Музею церковної спадщини мистецтвознавець Сігита Маслаускайте. "Як ти не можеш віртуально почистити зуби, тому що для цього потрібна справжня зубна щітка і паста, також ти не можеш і віртуально брати участь в месі, і тим більше сповідуватися", - наводить її слова "Благовест-інфо".

Проте, дискусії з цього питання не вщухають. На думку прибічників сповіді через інтернет, сучасний спосіб полегшити душу від гріхів влаштував  би людей, які просто не наважуються йти до священика, а також прислужився людям, що проживають в інших країнах і особливо інвалідам.

Відео дня

Як зазначає балтійський портал "Delfi", за твердженням Микитюкаса, сповідь на відстані неможлива передусім тому, що саме таїнство не є віртуальною річчю.

"Я не можу вас повінчати або охрестити по Skype, віртуально я б навіть пам`ятник освятити не зміг би", - сказав священик.

Говорячи про анонімну психологічну або духовну допомогу, священик підкреслив, що людині властиве бажання виговоритися, і іноді після цього дійсно легшає.

"Проте коли я чую сповідь, для мене дуже важливо бачити, що за чоловік приходить в сповідальню, скільки йому років, чоловік це або жінка, бо з кожним ти говориш по-різному. Врешті-решт, по інтернету неможливо благословити людину, тільки кажучи, що благословиш", - говорить Микитюкас.

На запитання, чи бувають окремі випадки, коли можна сповідуватися на відстані, священик відповів позитивно, проте, підкреслив, що це відбувається у виняткових випадках.

"Папа Іоанн Павло II сказав: "Боже, бережи Інтернет". Проте, Інтернет як вода : коли її немає - погано, коли її надто багато - потоп, загрозливе стихійне лихо. Дуже добре, коли кожна річка тече у своєму руслі. Так і з Інтернетом, в якому багато небезпек але і величезна користь - можливість працювати на благо Церкви", - зізнався священик, навівши в приклад, що перед Пасхою в Інтернеті було багато серйозних роздумів про пост, молитву, Страсті Христові.