Папа пояснив, що у суворому сьогоденні дітей слід навчати відстоювати свою позицію / uk.radiovaticana.va

Культура зустрічі, союз між школою й сім’єю та екологічне виховання, а також заохочення користуватися можливостями, які дає творення спільноти. Думками про це Папа Франциск поділився із членами Італійської Асоціації Вчителів Католиків, приймаючи їх у п’ятницю, 5 січня 2018 року, повідомляє Радіо Ватикану.

Промовляючи до вчителів, Святіший Отець, насамперед, подякував їм за їхній «внесок у зусилля Церкви підтримувати культуру зустрічі». За його словами, у цьому «культурному викликові» вирішальну роль відіграють основи, «закладені в роки початкового навчання дітей». Християнські вчителі, працюючи і в католицьких, і в державних школах, покликані пробуджувати в своїх вихованців «відкритість на іншого, як на обличчя, особу, брата чи сестру, яких слід шанувати».

«Слід зробити ставку на те, аби співпрацювати в тому, щоб формувати відкритих та зацікавлених оточуючою дійсністю підлітків, здатних до дбайливості та лагідності, вільних від поширеного упередження, згідно з яким для того, аби щось значити, необхідно бути конкурентними, агресивними, суворими щодо інших, особливо, до інакших, до чужинців або до тих, хто будь-яким чином розглядається як перешкода для самоствердження», – сказав Папа, зазначаючи, що саме такою, на жаль, є атмосфера, якою дихають наші діти.

Відео дня

Оскільки в дбанні про те, щоб діти могли дихати «людянішим і здоровішим» повітрям, важливою є співпраця з батьками, Глава Католицької Церкви наголосив, що цей союз вже віддавна переживає кризу, а в певних випадках і зовсім розірваний.

«Колись існувало велике взаємне підсилення між стимулами, даними вчителями, і тими, які походили від батьків. Сьогодні ситуація змінилася, але ми не можемо ностальгувати за минулим. Потрібно взяти до уваги зміни, які стосуються як школи, так і сім’ї», – сказав Святіший Отець.

Третім аспектом, який забажав підкреслити Папа Франциска, зустрічаючись із вчителями католиками, є екологічне виховання. Він зауважив, що мова не йде про те, щоб не лише дати певні знання, але «виховати до стилю життя, що ґрунтувався би на дбайливості про наш спільний дім, яким є сотворений світ».