«Символ любові для православних християн - це хрест, якщо ти вирішив жити з іншою людиною, ти повинен зрозуміти і прийняти, що ти будеш розпинатися заради неї. І саме це і є мучеництво - перебувати разом».
«Символ любові для православних християн - це хрест, якщо ти вирішив жити з іншою людиною, ти повинен зрозуміти і прийняти, що ти будеш розпинатися заради неї. І саме це і є мучеництво - перебувати разом».
Про це сказав учень преподобного Паїсія Святогорця, письменник та проповідник архімандрит Іриней (Верікакіс) з острова Крит (Константинопольський Патріархат) на зустрічі в віруючими у Києві в Іонінському монастирі.
Архімандрит Іриней розповів, що саме є для православного християнина подружня любов і життя.
«Ніхто не одружується, щоб добре провести час! Святий Іоанн Златоуст запитав у своїх парафіян, хто з них одружився задля того щоб, продовжити свій рід, і ніхто не піднявся. Люди одружуються, бо не витримують самотності. Також він запитав, хто з присутніх одружився, щоб добре проводити час, також відповіді не було. На трете питання, хто з вас розкаявся, що одружився - всі підняли руки», - розповів отець Іриней (Верікакіс).
Архимандрит Іриней підкреслив, що люди мають розуміти, коли вони вступають до шлюбу, вони покладають життя один за одного. Відносини - це постійне мучеництво, хрест нашого життя.
«Коли молодь зустрічається, вони відчувають любов один до одного, куди потім це все йде? Де любов? Що відбувається з людьми? Ви бачите скільки прекрасних красивих пар? Потім приходить спокуси, егоїзм, перша проблема в шлюбі - входить демон поділу, моє-твоє, але є тільки наше! Коли є два гаманця в будинку, там відбувається велика катастрофа, яка приносить велике зло. Не чекайте, що все буде в кольорах, але і звичайно ж не є виходом рішення розірвати шлюб. Західний спосіб життя егоцентричний. Я хочу своє життя, є моє життя, є твоя - в остаточному підсумку його немає ні в кого. Має бути одне життя на двох»,- розповів отець Іриней.
Також під час розмови архімандрит Іриней підкреслив , що в подружні стосунки не мають втручатися батьки. З моменту подружнього життя дітей, батьки мають право лише молитися за них.
«До святого Паїсія прийшла одна жінка і каже - у мене є син все прекрасно, я виховала його за моральними принципами, він в мене дуже хороший. Але він закохався в проблемну дівчину, ви навіть не уявляєте, що вона з ним творить... Святий Паїсій каже: «А ти чого втручаєшся? Яке ти маєш відношення до сім'ї твоїх дітей? Твоя робота закінчилася з моменту, як ці діти стали жити разом, дай їм своє благословення і падай на коліна молися за них. Проблема ти, а не твоя невістка»,- відмітив учень Паїсія Святогорця.
За словами архімандрита Іринея, в подружніх стосунках має бути поблажливість, терпіння один до одного та молитва, іншого шляху для існування любові немає.
«У житія святих є сотні прикладів з перших християнських часів. Скільки чоловіків християн, або жінок християнок мали своїх других половинок - язичників. З яким терпінням вони ставилася до цього. І в кінцевому підсумку вони знаходили своїх других половинок в єдиній вірі і ставали мучениками. Ми всі хочемо, щоб миттєво виконувалося наше бажання. Ми всі погано виховані діти. Кожній речі приходить свій час. Христос навчив нас молитися - «Хай буде воля Твоя» - не моя, а Твоя»,- наголосив отець Іриней.
Учень Паїсія Святогорця під час розмови сказав, що кожній родині потрібен духівник, який буде допомагати та направляти по життю.
Юлія Вітман
"Православний спадок України на Святій Горі Афон" - для "УНІАН-Релігії".