На англомовному блозі athosweblog Бас Кампс (Bas Kamps) розмістив публікацію, в якій поділився враженнями про візит до головного собора Протата, в столиці Афона, Кареї.
На англомовному блозі athosweblog Бас Кампс (Bas Kamps) розмістив публікацію, в якій поділився враженнями про візит до головного собора Протата, в столиці Афона, Кареї.
«Після нашої прогулянки до обителі Kутлумуш, ми могли нарешті ввійти в Протат. Це найстаріша церква (10 століття, але відремонтована в 13 столітті) і найважливіша на Афоні. Церква присвячена Успінню Пресвятої Діви Марії. Протягом останнього десятиліття вона була відреставрована. Протягом багатьох років церква носила металевий «корсет», як всередині, так і зовні, щоб тримати його у вертикальному положенні. Тепер справа зроблена», - розповів паломник про історію собору.
Далі блогер описав інтер'єр собору, розповів про житіє святих, які зображені на фресках.
«Не дивлячись на реставрації, на фресках все ще є вражаючі тріщини. Зліва ми бачимо святого Афанасія Афонського. Він батько чернечого життя на Святій Горі. Він прийшов на Афон у 963 році й заснував Лавру. Він помер там при падінні церкви разом з шістьма учнями.
У середині ми бачимо худорлявого Петра Афонського. Він був першим ченцем на Афоні, був відлюдником; жив у печері, їв каштани і носив шкіри тварин. Він помер близько 883 року.
Праворуч - святитель Миколай Чудотворець. Пошкодження цієї фрески пов'язані з трубою, яка була розміщена просто перед іконою. Були часи, коли культурна та художня цінність цих фресок не була визнана. А це, ймовірно, робота найвідомішого художника; Мануеля Панселіноса, який жив у 13 столітті», - написав блогер.
Також автор опублікував фото фресок, які зображені над входом у собор: власну – наш час і часів Першої світової війни, автором якої є французький фотограф Роджер ле Барон (Roger le Baron).
Він також вивчив фрески, з позиції науки та поділився відомостями.
«Фрески широко вивчаються в наукових статтях. Одним з питань був метод (вологий або сухий), який використовувався, й інше питання стосувався сполучного матеріалу. Ось, що було з’ясовано в 2007 році: «Тепер, однак, за допомогою застосування інструментальних аналітичних досліджень, можна продемонструвати, що використовувався змішаний метод, що включає як вологий, так і сухий методи (al fresco and al secco). Крім того, було визначено, що яйце разом з невеликою кількістю тваринного клею служило органічним сполучним середовищем, використовуваним для твору мистецтва Протатона», - поділився блогер.
Бас Кампс також опублікував фотографію 1918 року, автором якої є фотограф Фернанд Сивілл (Fernand Cuville). На ній видно, яким був собор на той час і дзвіниця.
Нагадаємо, в цьому соборі зберігається шанована в усьому православному світі чудотворна ікона Богородиці «Достойно єсть».
За матеріалами athosweblog.com.
"Православний спадок України на Святій Горі Афон" - для "УНІАН-Релігії".