Афонський чернець дав три важливих поради, які необхідно виконати перед Причастям

Архімандрит Антипа пояснює, що під час сповіді духовному отцю людина примиряється з Богом, тому сповідатися необхідно перед кожним Таїнством Причастя.

Євхаристія або Святе Причастя є одним із головних Таїнств нашої Церкви, яке було встановлено самим Іісусом Христом на Таємній Вечері. Віруюча людина, що вкушає Плоть і Кров Христові, з'єднується з Богом, тому участь у Євхаристії є обов'язковою для кожного християнина. Настоятель келії Святої Анни Святої Гори Афон архімандрит Антипа розповів про те, як часто потрібно причащатися і як необхідно готуватися до Таїнства Причастя.

Сповідатися і покаятися

До Божественної Євхаристії людина повинна прийти із чистим серцем, покаявшись у всіх гріхах. Архімандрит Антипа пояснює, що під час сповіді духовному отцю людина примиряється з Богом, тому сповідатися необхідно перед кожним Таїнством Причастя.

«Не дивлячись на те, що Божественне Причастя - дар, ми повинні готуватися до Таїнства Причастя так добре, як тільки можемо. І людина, якби вона жила хоч 500 років і готувалася причаститися лише раз, і як би вона була найбільшою святою, проте, підходячи до Причастя, вона буде недостойна. Недостойна саме тому, бо Божественне Причастя - дар Божий. Тому від усіх нас вимагається духовна чистота - наскільки це можливо для людської природи і наших зусиль.

За словами святого Григорія Палами, всесильний Бог може зробити все, окрім двох речей - з'єднатися із нечистою людиною і обмежити свободу і свідомість людини, бо Бог поважає їх. Тому абсолютно необхідна сповідь духовному отцю, щоб ми висповідали наші гріхи. Ми знаємо, що гріхи - це стіна, так їх визначають отці. Стіна між Богом і нами, а значить - між нами й іншими людьми. Гріх відокремлює людину від Бога, але відокремлює також і від ближнього. І завдання духівника полягає в тому, щоб примиряти грішника з Богом, і людина очищується таким чином», - каже афонський монах.

Постити і молитися

Піст і покаянна молитва допомагають людині очиститися духовно, тому перед Таїнством Євхаристії людині необхідно утримуватися від скоромної їжі та розваг. При цьому людина по своїй волі і бажанню може сповідатися так часто, як має у цьому духовну потребу, - каже настоятель афонської келії.

«Крім того, людина може очиститися і постом, хоча це і не є необхідною умовою, але служить для спасіння, бо допомагає особистому очищенню. Людина повинна постити і очистити себе молитвою, наскільки це для неї можливо, і тоді з посиленою молитвою нехай приступить вона до Причастя.

Василь Великий говорив, що християни причащаються чотири рази на тиждень. Ми сьогодні не можемо говорити про те, що людина повинна обов'язково причащатися раз або два рази на тиждень. Хтось може і кожен день причащатися, якщо він дійсно бажає цього. Але щонеділі - це кращий варіант, бо у людини буде час, щоб підготуватися до Причастя.

Той же, хто причащається у неділю, обов'язково повинен постити в середу і п'ятницю. Якщо не може постити без олії через те, що працює, нехай їсть олію. У суботу також слід постити, але з олією, тому що тільки у Велику суботу не вкушаємо олію, а в усі інші – вкушаємо. Увечері слід з'їсти що-небудь легке, який-небудь фрукт, а наступного дня бути із чистою совістю», - розповів архімандрит Антипа.

Пробачити і отримати прощення

Однак головне, що повинен зробити християнин перед Таїнством Причастя - очистити своє серце, чого неможливо домогтися, якщо формально дотримуватися посту або механічно читати акафісти. Ігумен келії Святої Анни розповів повчальну історію про те, що Господь більше благоволить нашій духовній готовності прийняти Святу Євхаристію, ніж показовому дотриманню правил.

«Одного посту і молитви недостатньо, щоб бути готовим до Таїнства Причастя. Людині потрібно отримати прощення і пробачити. Щоб в людині не було злопам'ятності - це найгірша із пристрастей. Людина може і наїстися досхочу, і після їжі причаститися, але мати божественну благодать і любов.

У Греції був один священик, який звершував чудеса. І знаєте, що він робив? Він їв перед Причастям. Про це дізнався місцевий єпископ, покликав його якось, і каже:

- Як ти готуєшся до літургії, геронде?

І священик йому з усією простотою відповідає:

- Я намагаюся всіх пробачити, і щоб мене всі пробачили. Вранці прокидаюся, вмиваюся, ставлю мою попадю готувати. Вона готує прекрасну їжу на всякий день. І, поївши, я йду служити.

- Як же ти, отець, причащаєшся на повний шлунок? - Запитує його єпископ.

- Не розумію, - каже батюшка, - щоб я міг робити так, як інші, які спершу причащаються, а потім набивають живіт свій усякою їжею і напоями. Як же Христос буде під усім цим?

Ці слова здивували єпископа, але він зрозумів, що священик цей говорить по простоті своїй, і чудеса він також творить по своїй простоті, тому що Бог благоволить йому в цьому.

Тому і піст - не перша необхідність перед Причастям. Це необхідно, але тоді, коли супроводжується внутрішнім старанням мати любов і смиренність. Тому що, якщо постить гнівливий або постить егоїст, або постить люблячий задоволення, яка йому користь, навіть якщо він приступить до Таїнства Божественної Євхаристії? А готуватися до Причастя людина повинна для того, щоб вона змінилася на краще. Вчиняючи так, вона і в святості буде вчиняти так, щоб отримати Рай і з'єднатися з Богом. Але і в цьому життівона може насолоджуватися великим даром – Божественною Євхаристією, що дарована нам Господом», - вчить ігумен афонської келії архімандрит Антипа.

"Православний спадок України на Святій Горі Афон" - для "УНІАН-Релігії".