Введення у храм Пресвятої Богородиці. Хіландар, XIV століття

Афон: іконографія свята Введення у храм Пресвятої Богородиці

16:37, 04.12.2017
2 хв.

Свято Введення в храм Пресвятої Богородиці православні християни відзначають 4 грудня. Іконографія свята базується на Священному Переданні, яке переповідає історію цієї події.

Свято Введення в храм Пресвятої Богородиці православні християни відзначають 4 грудня.

Діва Марія перед Первосвящеником. Введення у храм Пресвятої Богородиці. Панселин, XIII століття. Кареахів, Афон (фрагмент)

Іконографія свята базується на Священному Переданні, яке переповідає історію цієї події. Діву Марію в трирічному віці привели до Єрусалимського храму Її святі батьки - праведні Іоаким і Анна. Так вони виконали обітницю, дану Господу - присвятити довгоочікувану Дитину для Його служіння.

Іоаким і Анна вводять Діву Марію до храму. Введення у храм Пресвятої Богородиці. Панселин, XIII століття. Кареахів, Афон (фрагмент)

Церковні образи православних свят зазвичай створюються після їхнього офіційного включення в календар. Введення у храм Пресвятої Богородиці Церква почали офіційно відзначати в VIII столітті.

Відео дня
Введення у храм Пресвятої Богородиці. Панселин, XIII століття. Кареахів, Афон (фрагмент)

Перша ікона свята, що збереглася до нашого часу, датована IX століттям. Написана вона була в капелі Іоакима та Анни в Кізілчукурці (Каппадокія).

Фрагмент эпистилия. Кон. ХІІ ст. Монастир Ватопед, Афон

Серед афонських ікон свята Введення в храм Пресвятої Богородиці, найбільш ранніми вважаються фрагменти епістіліїв, XII століття з обителі Ватопед.

Введення у храм Пресвятої Богородиці. Панселин, XIII століття. Кареахів, Афон

У центрі композиції зображена трирічна Пресвята Діва, Яку привели батьки. До Неї нахилений первосвященик, який вийшов до них на зустріч. За Переданням, їм був праведний Захарія, батько Іоанна Хрестителя. Первосвященик зображений у воротах огорожі.

Введення у храм Пресвятої Богородиці. Хіландар (Афон), XVI століття

На деяких іконах позаду первосвященика зображують царський престол. Ці деталі служать символами, які показують Божу Матір як живий храм - «Невмістимого Вмістилище».

Введення у храм Пресвятої Богородиці. Хіландар (Афон), XVI століття (фрагмент)

На іконах IX-XIII століть позаду Божої Матері зображували Її батьків - праведних Іоакима і Анну, позаду яких - дів із запаленими свічками в руках.

Введення у храм Пресвятої Богородиці. Візантійська ікона 1320 року. Хіландар, Афон

За матеріалами з відкритих джерел.

"Православний спадок України на Святій Горі Афон" - для "УНІАН-Релігії".

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся