Афонський монах розповів про спокуси і дав пораду тим, хто хоче стати монахом
Як відомо, життя монахів і мирян значно відрізняється. Зречення від мирських благ дозволяє ченцям по-іншому поглянути на блага й недоліки. Ієромонах Серафим з афонського Свято-Пантелеймонівського монастиря розповів про те, чим відрізняється життя в миру і в монастирі й кому який шлях обрати.
Як відомо, життя монахів і мирян значно відрізняється. Зречення від мирських благ дозволяє ченцям по-іншому поглянути на блага й недоліки. Ієромонах Серафим з афонського Свято-Пантелеймонівського монастиря розповів про те, чим відрізняється життя в миру і в монастирі й кому який шлях обрати.
«Чернець - це орієнтир. Мирянин - все те ж саме, лише в більш гіршому варіанті. Важливо все чітко визначити з чернецтвом, щоб у мирян був чіткий орієнтир. Якщо цього немає, то для мирян неможливо зорієнтуватися правильно. Чернече життя важке й далеко не для кожного. Це лише для обраних. Людина має з дитинства до цього йти», - сказав отець Серафим.
Афонський монах розповів, якими якостями має володіти людина, яка бажає прийняти чернецтво й як підготуватися до цього.
«Якості людини задає її чистота, цнотливість. Чистота серця дуже пов'язана з цнотливістю. Якщо є блудні помисли, то чистоти не може бути. Тому вся боротьба йде за чистоту. Якщо диявол не може протистояти прямо, перекинути тебе, то озброює на тебе інших ченців: через заздрість, наклеп ... Усі стандартні історії. Це треба обов'язково пройти, в собі перемогти, без цього людина є незрілою», - сказав ієромонах Серафим.
Він також розповів, з якими спокусами найбільше доводиться боротись монахам у наш час, чим вони відрізняються від тих, що були раніше.
«Спокуси не відрізняються. Особливої принципової відмінності немає - це та ж боротьба з бісами. Тут в чому хитрість? Монаха, який приходить в монастир, в перші роки як-би охороняють, а потім пристрасті починають його назад відтягувати у світ. Ті ж пристрасті були в усі часи. Є відмінність одна, як наш старець це помітив, якщо раніше для ченця найбільшою спокусою був блуд, блудні помисли, то зараз це сріблолюбство. Це особливість нашого часу. Бо так змінився світ», - підкреслив отець Серафим.
Ієромонах розповів, з якими пристрастями, більш за все, ведуть боротьбу миряни, які відвідують Святу Гору.
«Зараз всі, в основному, вражені пристрастю блуду, сріблолюбства та повною дезорієнтацією в житті. Світ - це м'ясорубка; якою частиною потрапив у неї, за ту вона тебе затягує та перемелює. Коли ти це не приймаєш і вважаєш, що у світі можна все-таки щастя знайти, то, природно, буде розчарування», - розповів афонський монах.
"Православний спадок України на Святій Горі Афон" - для "УНІАН-Релігії".