Сьогодні, 11 квітня, православні християни відзначають другий день Страсної седмиці – Великий вівторок.
Перебуваючи в Єрусалимському Храмі, Господь Іісус Христос цього дня вчив іудейський народ, розповідаючи притчі та викриваючи фарисеїв і книжників. Старійшини намагалися схопити Іісуса Христа й убити Його, але через побоювання народу, який шанував Христа як пророка, їм це не вдалося зробити.
Перш ніж Іісус Христос почав навчати народ в Єрусалимському храмі, первосвященики і старійшини намагалися докорити Христа, запитавши Його про те, якою владою Він це робить. Знаючи їх лукаві наміри, Господь відразу ж викрив їх, запитавши про походження Іоанового хрещення. Фаресеї не змогли відповісти. Крім того, Господь притчею про двох синів дав зрозуміти, що навіть митарі та блудниці, повіривши Іоанну Хрестителю, випередили знавців Божого Закону на шляху до Царства Небесного.
Як вже зазначалося, у Великий вівторок фарисеї та первосвященики намагалися схопити Іісуса. Причиною цього стала притча про злих виноградарів, у якій описана історія іудейського народу, який вбивав посланих Богом пророків.
Показуючи, що Царство Боже спочатку було відкрите для обраного іудейського народу, але й відкрило двері всім тим, хто шукає Господа, Христос розповідає притчу про покликаних на шлюбний бенкет. Добровільно відмовившись від влаштованого царем бенкету й убивши посланців царя, запрошені гості своєю відмовою і злісним ставленням до царя відкрили двері шлюбного бенкету для всіх людей. На утрені у перші три дні Страсного тижня співається: «Чертог Твой вижду Спасе мой, украшенный, и одежды не имам, да вниду в онь: просвети одеяние души моея Светодавче, и спаси мя».
Фарисеї посилають до Христа своїх учнів разом з іродіянами, які питають Господа про те, чи дозволено давати данину кесарю. Але Іісус взяв динарій, на якому був зображений кесар, сказав: «Віддавайте кесареве кесарю, а Боже Богові», так Він викрив їх лукавство і розмежував ставлення до Бога і земної влади. Виявляючи лицемірство іудейських служителів народу, Христос повчав про воскресіння мертвих і дав дві найголовніші заповіді про любов до Бога і ближнього.
Останні притчі Великого вівторка були про пильність в процесі очікування Другого пришестя Христа. Так, притча про десять дів і Страшний суд вчить про постійне вчинення добрих справ, а притча про таланти розкриває сенс постійного збільшення того потенціалу, який заклав в нас Сам Бог, тим самим допомагаючи ближнім.
У Великий вівторок у православних храмах читається частина з книг пророків Ісайї, Іезекиїла, історія порятунку немовляти Мойсея, а також перше випробування праведного Іова.
«Православний спадок України на Святій Горі Афон» - для «УНІАН-Релігії».