З 14 по 16 березня 2013 року у Мінську, в Інституті теології БГУ, пройшла міжнародна наукова конференція «Людина і релігія», в якій взяли участь близько 100 вчених з п`яти країн СНД та Європи. Конференція стала третьою за рахунком в регулярній серії з дворічним інтервалом, закладеною в 2009 році (конференція «Релігієзнавство на пострадянському просторі») і продовженої в 2011 («Релігія і текст: від практики до теорії») з ініціативи молодих дослідників з Росії, України та Білорусі. Дисциплінарним полем конференцій є релігієзнавство.

За підсумками перших конференцій Мінськ був визнаний географічно оптимальним майданчиком комунікації дослідників релігії з Європи та Азії і закріплений як постійне місце проведення вказаної серії.

Співорганізаторами третьої конференції виступили:

Відео дня

- Кафедра релігієзнавства Інституту теології ім. свв. Мефодія і Кирила Білоруського державного університету;
- Кафедра філософії культури факультету філософії і соціальних наук Білоруського державного університету;
- Християнський освітній центр ім. свв. Мефодія і Кирила (Білорусь);
- Молодіжна асоціація релігієзнавcтва (Україна);
- Московське релігієзнавче товариство (Росія);
- Редакція журналу «Релігієзнавчі дослідження» (Росія);
- АНО «Незалежний науково-дослідний центр» (Волгоград, Росія).

Третя мінська релігієзнавча конференція формувалася на основі конкурсного рецензування текстів доповідей і мала на меті створити поле ефективного наукового спілкування для кількох десятків фахівців.

За підсумками кожної мінської конференції видається збірка матеріалів. У зв`язку з цим, мінські конференції не припускають (і це особливість серії) заочної участі, тобто публікація доповіді є результатом обов`язкового особистого подання її аудиторії та обговорення.

Широка тематика, що задається назвою кожної мінської конференції (починаючи з другої), структурується конкретними дисциплінарними підходами, сформованими в світовому дослідженні релігії (історія релігії, соціологія релігії, психологія релігії, антропологія релігії, культурологія релігії, феноменологія релігії, тощо). За допомогою цих підходів задаються основні напрямки роботи конференції.

У конференції 2013 («Людина і релігія») за результатами рецензування надісланих текстів перелік напрямів був розширений за рахунок включення філософії релігії.

Для участі в конференції 2013 було подано близько 140 заявок. В результаті конкурсного рецензування було відібрано трохи більше 100. Оскільки загальний рівень поданих текстів був досить високим, відбір проходив в основному за ознакою відповідності змісту доповідей релігієзнавчій проблематиці.

Третю мінську конференцію відрізняв не тільки хороший рівень доповідей, але й високий академічний статус учасників і розуміння ними дисциплінарної специфіки релігієзнавства. Можна сказати, що мінські конференції сприяють становленню релігієзнавства як самостійної дисципліни соціально-гуманітарного знання в пострадянських країнах.

В ході конференції учасниками з різних країн була проведена презентація друкованих видань. Паралельно засіданням були організовані екскурсії в діючий у Мінську центр з питань нових релігійних рухів.

За відгуками учасників, третя мінська конференція стала одним з помітних наукових релігієзнавчих заходів останніх років в країнах СНД.

Четверта мінська релігієзнавча конференція (наукова, міжнародна) - «Релігія і повсякденність» - відбудеться в березні 2015 року (IV МРК 2015).

Sobor.by